lekkage knietje achterin cilinderkop

Lees meer
29-09-2010 10:53 #48744 door 05703-dummy
lekkage knietje achterin cilinderkop is gemaakt door 05703-dummy
<p>al enige tijd verloor ik wat koelvloeistof, en ik heb nu de oorzaak gevonden: het knietje achterin de cilinderkop zit los en lekt, voor zover ik nu kan beoordelen, langs het schroefdraad. </p><p>hoe krijg ik dit dicht? slang eraf, knietje eruit schroeven en weer monteren met vloeibare pakking? of is gastape beter? of op een andere manier?</p><p>om het knietje eruit te draaien zit de buis vanaf de voorkant van het blok waarschijnlijk in de weg (weet ik niet zeker, ik weet nog niet hoever het knietje in de slang steekt); kan ik die ongestraft wat naar beneden draaien nadat ik 'm heb losgemaakt van de achterste spruitstukbout? </p><p>alavste bedankt voor de reactie(s),</p><p>Hans.</p>

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Roland Houweling (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-09-2010 12:09 #96652 door Roland Houweling (GAST)
Beantwoord door Roland Houweling (GAST) in topic lekkage knietje achterin cilinderkop
<p>hans,</p><p>ik heb hier recent ook last van gehad. dacht ook dat het schroefdraad lekte maar bleek gewoon slang te zijn die van binnen aan aan het vergaan was.</p><p>heb het pijpje er wel effe uit gedraaid en idd de leiding die van de waterpomp afkomt zit dan in de weg.</p><p>als je de bout van je uitlaatspruitstuk losdraag(waar het klemmetje van die leiding op zit) kun je hem als het goed is net genoeg aan de kant drukken.</p><p>doe dit niet te hard en te ver anders krijg je lekkager bij je waterpomp omdat je t rubbertje kapot druk</p><p>en er komt zowiezo aardig wat koelwatervvrij is mijn ervaring dus lekbak kan geen kwaad.</p><p> </p><p>groet de manwelke geen warme poot heeft euhhhhhhhh pook haha.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2010 12:15 #96651 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic lekkage knietje achterin cilinderkop
<p>Gastape is voor gas en gebruik ik als loodgieter nooit voor vloeistoffen, je krijgt hem nl nooit zo vast als met vlas (in de volksmond hennep). Vlas zet uit als het nat wordt en geeft een nog betere afdicihting, wil je het helemaal goed doen dan kun je er ook loctide op het vlas doen en dit met je vinger even uitsmeren. Heeft als voordeel dat dit nog iets meer vast gaat zitten dan alleen met vlas. Dit is loctide wat de loodgieter ook gebruikt, is dus niet dat spul wat zaken aan elkaar lijmt en niet meer los wil komen.</p><p> </p><p>Veel succes, slechte plek om te werken trouwens je komt er moeilijk bij.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2010 16:12 #96650 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic lekkage knietje achterin cilinderkop
<p>Bedankt voor de tips. </p><p>Inderdaad een slecht hoekje om te werken, zeker als er ook nog een t-stuk in &eacute;&eacute;n van de slangen zit voor een aftakking naar je LPG verdamper. uiteindelijk alle slangen in die hoek maar losgemaakt en met wat geweld op het pijpje dat naar de voorkant van het blok loopt is het dan inderdaad mogelijk om het knietje eruit te draaien. bij gebek aan hennep gebruik gemaakt van vloeibare pakking en voor zover ik 't nu kan zien zit alles dicht.</p><p>nog wel stil komen te staan met een bevroren verdamper t.g.v. een luchtbel in het koelsysteem, maar ook dit is inmiddels verholpen.</p><p>en nu maar hopen dat 't systeem op niveau blijft, er wordt in ieder geval weer druk opgebouwd als de motor warm wordt getuige het sissen van de vuldop bij openen.</p>

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erik Verstraaten (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2010 14:37 #96649 door Erik Verstraaten (GAST)
Beantwoord door Erik Verstraaten (GAST) in topic lekkage knietje achterin cilinderkop
<p>Hans,</p><p>Ik heb eventueel wel wat vlas voor je en wat speciale fitterskit die je daaromheen smeert.</p><p>Ik kan het je zo opsturen in een envelop .</p><p>Als daar belang bij hebt hoor ik het wel.</p><p> groet ,</p><p> </p><p>Erik</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2010 10:38 #96648 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic lekkage knietje achterin cilinderkop
<p>dank je wel voor je vriendelijke aanbod Erik, maar het probleem is inmiddels opgelost; had ik ook al gemeld maar de bovenstaande berichtjes zijn weer eens door elkaar gehusseld...</p><p>groet, Hans.</p>

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erik Verstraaten (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-10-2010 15:01 #96668 door Erik Verstraaten (GAST)
Beantwoord door Erik Verstraaten (GAST) in topic lekkage knietje achterin cilinderkop
<p>OK Hans,</p><p>Aanbod blijft van kracht zo het onverhoopt toch weer mocht gaan lekken .</p><p> erikverstraaten@hotmail.com </p><p>groet ,</p><p> </p><p>Erik</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2010 13:12 #96850 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic lekkage knietje achterin cilinderkop
Met de vloeibare pakking was 't toch weer gaan lekken. Erik heeft me wat vlas en kit opgestuurd en hiermee is het (hoogstwaarschijnlijk) wel gelukt. Kennelijk zat er toch te veel ruimte tussen het schroefdraad om het met vloeibare pakking (wat hier ook eigenlijk niet voor is bedoeld) af te dichten.
Dus René: je had gelik; en Erik: bedankt voor 't opsturen!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.