- Berichten: 49
temperatuurmeter koelvloeistof
- Jaap van der Stad
- aanwezig
- Senior lid
-
Bij voorbaat dank voor eventuele aanwijzingen.
Jaap van der Stad/ 15223.
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jaap van der Stad
- aanwezig
- Senior lid
-
- Berichten: 49
Bedankt voor je reactie. De auto is een California import met 2 SU carb. die ik heb laten reviseren. De D-jetronic is vervangen. De motor loopt goed, maar moet eens wat langer lopen. Thermostaat en sensor aan het blok zijn allebei nieuw. De benzinemeter doet het ook niet. Het probleem hier is dat mijn zoon en vriend laswerk, plaatwerk, spuiten en algemene montage kunnnen uitvoeren, maar geen verstand van elektriciteit hebben. En dat is nu juist iets waar ik geen geschikte garage voor kan vinden in de buurt ( Maastricht). Verder wil ik de auto APK laten keuren en aansluitend naar de RWD gaan, zodat ik hopelijk voordat ik 80 jaar word eens een leuk toertochtjje kan maken met de Club. Verder rijdt mijn zoon al 7 jaar dagelijks met een Combi totdat onlangs zijn motor/ B20 het begaf. Motor is nu al 3 weken bij Martens in Deurne om gereviseerd te worden. Kortom we zijn goed bezig.
Groetjes,
Jaap
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- Berichten: 529
Leuke hond ook!
Die B20 is bij Martens in Deurne in goede handen volgens mij. Hij kan eventueel ook wel adviseren m.b.t. de electronica-problemen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jaap van der Stad
- aanwezig
- Senior lid
-
- Berichten: 49
groetjes,
Jaap
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
Ik heb net een revisie met uit en inbouw bij een Amazon achter de rug, dat valt altijd tegen en heeft me drie volle dagen extra gekost. Daarom zijn bedrijven er niet happig op om te doen.
Als ik je goed begrijp komt het wel goed met de motorische kant van jullie wagens, wellicht dat we hier op het forum wat kunnen helpen met de elektra.
De temperatuurmeter van het koelwater is een simpel systeem, origineel een sensor achter op de kop van het blok met een leiding naar de meter op je dashboard. Dat is een leiding met een vloeistof die een voeler in de kachel heeft liggen. Om deze te vervangen moet de kachel eruit en hij kost veel .... niet aantrekkelijk. Je kunt ook over op een elektrisch systeem wat veel minder kwetsbaar en een stuk eenvoudiger schijnt te zijn (ik heb het zelf nog niet gedaan) Kijk eens op de site van Huke Basart die kan ze leveren en wellicht helpen met montage.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- Berichten: 1902
de temperatuurmeter van je 1800ES heeft alleen maar electrische kabeltjes, geen capillair / leiding met vloeistof zoals Ed schreef. Dus het is in eerste instantie een kwestie van kijken of alle draaden goed aangesloten zijn en geen van de draden ergens massa maken waar dat niet mag. Bij de benzinemeter kan dat natuurlijk ook het geval zijn. Pas als de draden allemaal goed zijn verder zoeken. Electrisch schema erbij en zoeken, dat ken men zelf doen dan kost het niet de tijd zoeken van een garage.
mbt het sturen: als het sturen voor het vervangen van de hulpstuurhuisbus wel goed liep en er verder niets aangepast werd (bijvoorbeeld instelling hoofdstuurhuis veranderd en nu te strak, stuurstangkogels verdenk ik amper of niet) zal het aan deze bus moeten liggen. Eventueel is de nieuwe bus te strak gefabriceerd of bij het plaatsen vervormd, men kan natuurlijk wat afwachten maar ik vind dat zo iets als sturen meteen in orde moet zijn.
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- Berichten: 3151
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- A Antonie (GAST)
- aanwezig
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Als je zou willen checken of je sensor wat in het blok geschroefd zit het nog goed doet. Wat voor een ohm zou hij dan lezen bij een kouden motor. En hoe zou je kunnen testen. Warm badje en kijken of de ohm omlaag gaat als hij warm word?Ed van der Zee post=199142 schreef : Kan de sensor zijn aan het blok, maar zou eerst even checken met een ohm meter, dus vlotter uit de tank halen, beweeg de drijver en kijk wat er gebeurd. Eh heb je SU-carbs ? dus geen D-jetronic ?
Vriendelijke groet Antonie
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.