Lauwe verwarming

  • DENIS Wauters (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
22-09-2020 18:29 #190184 door DENIS Wauters (GAST)
Lauwe verwarming is gemaakt door DENIS Wauters (GAST)
Hallo,
Betreft een amazon 1969, op benzine en LPG ; dagelijks voertuig sinds 13 jaar
Volgens temperatuurmeter dashbord is de temperatuur ok (wijzertje is altijd wat aan de lage kant geweest). in de file gaat het wat omhoog, maar ook daar niets bijzonder.
Tijdens normale visuele en periodieke controles, niets gemerkt (niveau expansievat ok , geen lekken aan radiator).

Tijdens de hete zomer heb ik de verwarming niet moeten opzetten :-) .

Nu 's morgens toch wel nuttig; maar het bleef koud.....
Wat kon ik vaststellen:
Bij warme motor, slangen naar kachelkraan eigenlijk zo goed als koud ; dus dacht ik om de ene of andere rede luchtbellen in het circuit gekomen.
Dus warme motor + kachelkraan op warmste en expansievat goed hoog; motor laten draaien en knijpen op alle darmen zodat luchtbellen weggaan.
En dat is ook gebeurd. Slangen naar kachelkraan in motorruimte zijn nu goed warm/heet ….maar toch krijg ik maar lauwe lucht binnengeblazen ….

Kan de kachelkraan boven het 'handschoenplankje' geregeld worden? Hoe kan deze kraan gecheckt worden (heeft zo'n 2 jaar geleden ooit wat gelekt, maar is dan vanzelf terug gestopt met lekken :-) ? Of misschien geregeld worden?

Of iemand een ander idee?

Alvast dank!
en hopelijk een warme auto in de komende winter

Denis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2020 19:43 #190386 door Bernard Fortuyn
Beantwoord door Bernard Fortuyn in topic Lauwe verwarming
Dag Denis,
Klinkt als een niet goed openende kachelkraan of als een vervuilde/deels verstopte kachelradiator. Als er langdurig lucht ingezeten heeft zouden beide niet verbazen.
Groet, Bernard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2020 13:11 #190397 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Lauwe verwarming
Een kachelkraan ,die heeft gelekt altijd zo spoedig mogelijk vervangen! Wanneer de kachelkraan goed gaat lekken - en dat gaat beslist een keer gebeuren-loopt de koelvloeistof via het schutbord onder de matten over de bodem naar het laagste punt achter in de voetenbak van de passagier rechts achterin. Hierdoor kunnen -aanvankelijk -onopgemerkt enige liters koelvloeistof uit het systeem verdwijnen met alle gevolgen vandien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.