Airco P1800ES in Amazon

Lees meer
15-07-2019 19:31 #184206 door Kevin de Graan
Airco P1800ES in Amazon is gemaakt door Kevin de Graan
Ik heb een airco set uit een P1800ES kunnen kopen en wil deze in mijn amazon plaatsen.
Ik weet nog niet hoe alles uitkomt, maar wellicht heeft iemand al zo iets gedaan??
Daarnaast wil ik het systeem wel wat upgraden. Volgens de vorrige eigenaar deed de airco het niet meer voordat hij hem er uit heeft gehaald. De compressor zal wel stuk zijn. Daarom wil ik overstappen op een sanden compressor. waar moet ik nog meer aan denken? welke condensor, droger slangen en koelmiddel en dergelijke? nog een expansievat?
Zijn er ook duidelijke foto's van het complete systeem? Ik kan namelijk maar moeilijk alle gegevens vinden. Enkel losse fragmentjes.
Wel heb ik een dubbele poelie en spanner er bij zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2019 15:14 #184262 door H.M. Platvoet
Beantwoord door H.M. Platvoet in topic Airco P1800ES in Amazon
Hallo Kevin,
De sanden compressor inbouwen is een idee, maar een beter en veel goedkoper alternatief is de oude compressor van een nieuwe dichtring op de as te voorzien . Yorck pompen zijn zelden kapot of ze moeten vastzitten. Dichtringen kosten 50 euro. Wel is het zo dat de Sanden pomp stiller is, maar het is veel werk om een stevige ophanging te maken.

Henk Platvoet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2019 08:51 #184270 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Airco P1800ES in Amazon
Of een York pomp beter is betwijfel ik. In mijn ogen is het een PK vretend dreunend ding (steunen zijn niet voor niks vaak gebroken).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2019 09:40 #184272 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic Airco P1800ES in Amazon
de oude compressor lijkt nog wel te werken en ook de magneetkoppeling, maar ik hoor verschillende berichten dat het rendement van een york pomp ook maar 60 procent is en inderdaad meer geluid maakt en niet geschikt is voor een nieuwer koelmiddel.
Ook is het zo dat zoals Lars aangeeft wat vaak kan gebeuren dat bij mij de steunen al gebroken zijn... dus er zal toch ook daarvoor andere steunen gemaakt moeten worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2019 10:06 #184276 door H.M. Platvoet
Beantwoord door H.M. Platvoet in topic Airco P1800ES in Amazon
Ik heb 5 volvo"s met airco waarvan 4 met Yorck pomp en 1 met een Sanden pomp . Op alle volvo"s zit het koelmiddel R134A en er zijn ook na 10 jaar geen problemen mee, Lars heeft wel gelijk dat de pomp hopeloos antiek is t.o.v. de moderne pompen, maar voor dat beetje koude lucht moet je wel heel veel geld betalen met een Sanden pomp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.