Koelvloeistof uit het reservoir spuiten/fluctueren

Lees meer
19-09-2016 19:37 #163600 door Casper Ballast
Goedenavond,

Ik heb een raar probleem met mijn koelvloeistof peil. Het fluctueert enorm in het reservoir, het gaat zelf zo gek dat het onder de dop weg borrelt. kleine beetjes. Ik heb toen de tip gekregen dat ik in de thermostaat gaatje moest boren. Ik heb 2 kleine gaatjes erin geboord van 1.5 mm.

Het werd alleen maar erger van, vandaag kookte de auto over op een 10 minuten rijden. Nog nooit eerder is dit gebeurd. Ik heb nog wel de thermostaat getest zo net. Wat kan dit zijn? Ben een beetje radeloos. Kan ik mijn thermostaat dan zo verkeerd hebben teruggezet?

Er zit groene koelvloeistof in, ik heb er gister wel een beetje blauwe in gedaan (reservoir gevuld). Radiator is nieuw en thermokoppel doet het nog goed.

Wie weet wat het kan zijn? of heeft tips?

met vriendelijke groet,
Casper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2016 20:00 #163601 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Koelvloeistof uit het reservoir spuiten/fluctueren
trek je bougies eens eruit welke kleur(verschil) hebben deze, klinkt als een lekke koppakking.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2016 20:21 - 19-09-2016 20:27 #163602 door Casper Ballast
Beantwoord door Casper Ballast in topic Koelvloeistof uit het reservoir spuiten/fluctueren


Dit zijn ze, kan iemand mij vertellen of ze goed zijn of niet? Ik vind ze er nog redelijk uitzien.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2016 21:12 #163605 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Koelvloeistof uit het reservoir spuiten/fluctueren
heeft een redelijke verbranding zo te zien, nr 3 is wel wat lichter, mischien een compressie test doen en druk zetten op het koelsysteem?

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2016 21:44 #163606 door Casper Ballast
Beantwoord door Casper Ballast in topic Koelvloeistof uit het reservoir spuiten/fluctueren
Druk zetten en compressie testen had ik nog wel in de planning. Ik snap alleen niet dat die een op de andere dag zo warm kan worden. heb alleen de thermostaat eruit gehad, gaatjes geboord en beetje bijgevuld. Kunnen de 2 koelvloeistoffen elkaar tegen werken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2016 22:20 #163609 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Koelvloeistof uit het reservoir spuiten/fluctueren
Lijkt me van niet, eigenlijk 2 mogelijkheden: koppakking is lekker geraakt, koelvloeistof niet goed ontlucht.
geen geknikte slangen ergens?

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2016 22:33 #163612 door Casper Ballast
Beantwoord door Casper Ballast in topic Koelvloeistof uit het reservoir spuiten/fluctueren
niet dat ik kan zien en kan vinden. Ik ga morgen alles weer goed in elkaar zetten en dan maar eens een rondje rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2016 21:05 #163651 door Bart Dirven
Beantwoord door Bart Dirven in topic Koelvloeistof uit het reservoir spuiten/fluctueren
Casper,

Je kan de thermostaat idd verkeerd om (ondersteboven) monteren, dat past gewoon, is mij ook wel eens overkomen. Dan kookt je motor binnen no time. Ik zou e.e.a. even testen met de thermostaat er uit.

Gr Bart

Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-09-2016 07:34 #163667 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Koelvloeistof uit het reservoir spuiten/fluctueren
Even montage wijze thermostaat controleren. Het zal wel een lekke koppakking zijn.Je had al een probleem met de koelvloeistof ,voordat je met de thermostaat aan de gang ging.Symptomen lekke koppakking zijn: heet lopen ,sterk fluctueren niveau koelvloeistof in expansievat, borrelen en luchtbubbels in vat.,overlopen uit gaatjes in hals van het vat. Dat is bij jouw auto ,zoals ik begrijp ,ook het geval. Een lekke koppakking kan zich plotseling voor doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-09-2016 20:43 #163693 door Casper Ballast
Beantwoord door Casper Ballast in topic Koelvloeistof uit het reservoir spuiten/fluctueren
Precies dit! Dan is het heel simpel dan gaat deze maand nog de kop eraf. Voor dat het te koud word om te sleutelen ;) Maar dan komt er ook een andere kop op. :)

Dank jullie wel voor de antwoorden, thermostaat was goed btw.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.