blijft warm lopen

Lees meer
07-07-2016 16:23 #161690 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic blijft warm lopen

Willem van Weelderen schreef : Heb gisteravond bij een thermostaat het binnenwerk er uit gesloopt en nu kwam de meter nauwelijks van zijn plek. vanavond een thermostaat van 82 graden erin en de meter steeg tot bijna het rode

Heb je ook met de auto gereden toen je het binnenwerk uit de thermostaat had gehaald? Zo niet, dan zou ik dat alsnog eens doen en kijken wat de temperatuurmeter doet. Een Volvo 240 expert ben ik niet, maar volgens mij heeft een B21-motor standaard een 88 graden thermostaat en bestaan er geen koelere exemplaren voor die motor, voorzover ik heb kunnen nagaan althans. Correct me if I'm wrong...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Kruiswijk (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
07-07-2016 17:22 #161692 door Peter Kruiswijk (GAST)
Beantwoord door Peter Kruiswijk (GAST) in topic blijft warm lopen
Hoi Willen,

wat denk ik een hoop mensen niet weten dat deze oorzaak zou kunnen zitten in een los koperen pijpje wat in de kop zit. je kan het controleren via het thermostaathuis. zit hij los dan moet de voorste vriesplug uit de kop de kan je het pijpje weer vast klinken. de doorstroming is slecht in de kop en daar zit ook de sensor.

groet
peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Willem van Weelderen (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
09-07-2016 07:02 #161718 door Willem van Weelderen (GAST)
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic blijft warm lopen
Hallo allemaal, ik ben er uit, heb gewoon een puik goed blok. Na de auto goed warm gereden te hebben en nog een kwartier in een afgesloten ruimte stationair laten draaien tot de temperatuurmeter in het rode zat, met een infrarode temperatuur meter alles gecontroleerd kwam het heetste punt op 81 graden. Dus dat %$#@ temperatuurmetertje is niet goed. Blijkt maar weer dat je het eerst naar het eenvoudigste moet zoeken en doen.

Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Jansen (GAST)
  • Martijn Jansen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
12-07-2016 14:18 #161776 door Martijn Jansen (GAST)
Beantwoord door Martijn Jansen (GAST) in topic blijft warm lopen

Willem van Weelderen schreef : ...nog een kwartier in een afgesloten ruimte stationair laten draaien ...


Mazzel dat je dat overleefd hebt... :blink:

Att våga är att tappa fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2016 19:23 #161780 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic blijft warm lopen
Ik heb dat ooit (heel lang geleden :dry: ) eens gehad: de temperatuursensor zit aan het eind van het blok en daar kan een obstakel, in mijn geval een stukje van een zich oplossende koelslang, in blijven steken. Gevolg: geen stroming op die hoogte en dus een te hoog aangegeven temperatuur. Een Volvomonteur wees me toendertijd op die mogelijkheid en inderdaad, hij had gelijk...

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.