Koelwater circuit Amazon

Lees meer
05-02-2016 22:35 #158012 door David Vermaas
Koelwater circuit Amazon is gemaakt door David Vermaas
Ik wil gaan knutselen met het waterkoeling-circuit; in mijn ene Amazon omdat daar volgens mij de aansluitingen verkeerd zitten (de verdamper bevriest soms, tenzij ik de kachel aan zet; en dat wordt vervelend van de zomer) en in mijn andere Amazon omdat ik juist wil gaan knutselen om de koeling van de verdamper te gebruiken als airco (zie dit oude topic: volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f ... c673cfa2d6 )

Ik probeer te begrijpen hoe het koelwatercircuit loopt en waar stroming geforceerd wordt en waar afgetakt. Weet er iemand een overzichtsplaatje van het gehele koelsysteem van een Amazon? Haynes en de onderdelenboeken geven me maar weinig duidelijkheid. Dit is het enige plaatje dat ik kon vinden wat er in de buurt komt:
i214.photobucket.com/albums/cc29 ... kachel.jpg , maar die klopt in ieder geval niet voor mijn Amazon, en geeft me geen duidelijkheid welke richting het op stroomt (bij koude en warme motor).

Weet er iemand anders een plaatje van het circuit (bij warme/koude motor en met richting)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
05-02-2016 22:56 #158013 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Koelwater circuit Amazon
Hallo David, heb je hier wat aan; 3 Aansluitingen Koelwater cilinderkop B-18/20

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.