Radiateur voor Volvo Amazon met b23 blok

Lees meer
22-08-2014 19:10 #142788 door Eric van Vliet
Radiateur voor Volvo Amazon met b23 blok is gemaakt door Eric van Vliet
Hallo,

Ik ben op zoek naar een geschikte radiateur voor een B23 blok in een Amazon. De standaard radiateur van een Amazon past niet aangezien de aansluiting van de b18/b20 in het midden zit. Bij de b23 zitten ze linksboven en rechtsonder.

De huidige radiateur die er nu in zit is lek en niet meer te repareren. Weet een van jullie soms welke radiateur ook past?
Of, van welk type auto de onderstaande radiateur is? De afmetingen van een Amazon zijn;
Lengte 48cm
Hoogte 44cm



Alvast bedankt,
Eric

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2014 19:59 #142791 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Radiateur voor Volvo Amazon met b23 blok
De standaard radiateur zou ik dat geval laten voorzien van een nieuw koelblok met 3 rijen. Tijdens die operatie kunnen de openingen voor de in- en uitgang dan ook worden verplaatst, waarbij gebruikt gemaakt kan worden van buizen met een lengte en een diameter naar keuze. Bv. hier: www.radiateur.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2014 14:42 #142886 door Eric van Vliet
Beantwoord door Eric van Vliet in topic Radiateur voor Volvo Amazon met b23 blok
Dat zal wel prijzig worden denk ik?
Ik ben er inmiddels achter dat dit een radiateur van een 340/360 is. Deze zijn gebruikt rond de 70 euro, dus dit is nog wel te overzien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2014 21:50 #142915 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Radiateur voor Volvo Amazon met b23 blok
Beste Eric,

Ik zou eens bij een radiateurreparatieberijf gaan kijken. Die weten meestal meteen wat past, maar misschien is er wel een koelslang die de aansluitngen overbruggen kan. Laat even weten waar je woont. Meestal heb ik wel een adresje.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.