Lekkage koelwaterslang Amazon

Lees meer
26-05-2014 09:00 #140818 door Mischa Bart (GAST)
Lekkage koelwaterslang Amazon is gemaakt door Mischa Bart (GAST)
Bij mijn Amazon (B18A, 1966, open koelsysteem) lekt er koelvloeistof uit de aansluiting van de bovenste slang naar de radiator, waar hij op de bovenzijde van de radiator zit aangesloten. Ik heb al de slang vervangen en de slangenklem en deze ook zeer stevig aangedraaid, maar het helpt niks.

Volgens mij stroomt op deze plek het water vanaf de thermostaat de radiator in. Zou de druk hier enorm oplopen of is de doorstroming slecht?

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Amazon Combi 1966 B18A: <!-- l --><a class="postlink-local" href="www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=38&t=18215">viewtopic.php?f=38&t=18215

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-05-2014 09:20 #140820 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Lekkage koelwaterslang Amazon
Waarschijnlijk is het niet de slang maar is je radiator precies bij het pijpje lek probeer de slang iet terug te schuiven zodat je kunt zien waar het lekt . Vermoedelijk waar het de pijp aan de radiator gesoldeerd is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-05-2014 09:31 #140821 door Mischa Bart (GAST)
Beantwoord door Mischa Bart (GAST) in topic Lekkage koelwaterslang Amazon
Bedankt voor de tip. Met de motor uit zag ik daar geen gaatje, maar misschien is het een haarscheurtje. Ik zal het eens met draaiende motor en verschoven slang bekijken.

Als het daar inderdaad zou lekken, dan ga ik maar meteen een geheel nieuwe radiator plaatsen, want mijn temperatuurmeter staat altijd ver naar rechts: midden in het meeste rechts groene vlak op de snelweg en loopt soms zelfs uit het rechtse witte vlak tijdens stilstaan/stadsverkeer.

Amazon Combi 1966 B18A: <!-- l --><a class="postlink-local" href="www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=38&t=18215">viewtopic.php?f=38&t=18215

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-05-2014 20:50 #140836 door Mischa Bart (GAST)
Beantwoord door Mischa Bart (GAST) in topic Lekkage koelwaterslang Amazon
Ronald heeft het goed! Het druppelt bij warme motor inderdaad op de grens van het pijpje en de radiateur.

Nu nog een nieuwe uitzoeken. Bij de club heb je “gewoon” of extra . Elders zie ik ook een Super Tropic met 3 rijen. Wat is wijsheid?

Amazon Combi 1966 B18A: <!-- l --><a class="postlink-local" href="www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=38&t=18215">viewtopic.php?f=38&t=18215

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-05-2014 23:21 - 27-05-2014 23:48 #140844 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Lekkage koelwaterslang Amazon
Je kunt hem laten reviseren, nieuw koelblok erin en dat tuitje laten solderen.
Kost zo'n 180-200 euro. Heb ik laatst laten doen in Haarlem bij een heel ambachtelijk bedrijfje (Bijl ff googlen).

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-05-2014 23:40 #140845 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Lekkage koelwaterslang Amazon
Als je in de buurt van Den Bosch woont, dan kun je naar RSB (Radiateuren Service Brabant). We hebben daar onlangs een gezellige en leerzame technische ochtend gehad, en voor een bedrag van ik meen 160 euro reviseren ze daar de radiateur van een amazon en heb je ook de mogelijkheid om er een koelblok van drie rijen in te zetten (tropenradiateur).

Met vriendelijke groet,
Paul Franse

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.