Waterpijp in de kop los, wie heeft een idee?

Lees meer
24-04-2014 09:55 #140004 door Hans W.
Hallo allemaal,

Tips gezocht!

Ik ben bezig met een andere kop te monteren, en bij het terug zetten van de kleppen hoor ik elke keer een blikken geluidje, bij het draaien van de kop, net of er 5 cent heen en weer valt.
Na "even" zoeken kom ik er achter dat de koperen waterpijp, die de waterstroom naar achterin de kop leidt (denk ik) los zit ?? hij schuift/ valt een cm of anderhalf heen en weer met de kop draaien.

Nu las ik een hele tijd geleden dat dat de reden was waarom bij een mede lid de temperatuur zo hoog op liep.

Maar, iemand een idee hoe ik hem vast krijg? Ik kan er erg slecht bij, zie hem net zitten door de koelopeningen van de kop. als ik de vriesplug eruit haal moet het lukken, maar dat wil ik liever niet!

....slik.. :cry: :(

ps, wel :) dat ik er nu achter kom..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2014 10:04 #140005 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Waterpijp in de kop los, wie heeft een idee?
Hans, er is maar een oplossing. Vriesplug eruit; waterpijp controleren en weer teugzetten.
Vriesplug demonteren en daarna een nieuwe plaatsen is een fluitje van een cent en de vriesplug zelf kost maar een paar Euro.
Van alle andere "knutselmethodes" krijg je gegarandeerd spijt.

Let er wel op dat je bij het terugplaatsen van de waterpijp de uitstroomopeningen de juiste kant op laat wijzen (richting bougie)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2014 10:48 #140008 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Waterpijp in de kop los, wie heeft een idee?
Han, bedankt voor de snelle reactie. Het zit hem niet in de paar euro, maar ik ben niet mobiel, hij moet eigenlijk klaar, en een van de dingen die ik slecht vertrouw is zelf een vriesplug erin slaan....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2014 12:30 #140010 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Waterpijp in de kop los, wie heeft een idee?
Zorg dat het pasvlak in het blok goed schoon is.
Vrieplug erin leggen
Plaats (bij voorkeur een koperen) staaf van de halve diameter op de vrieplug.
Ferme tik met een zware hamer (vuistje van 500gr)
Klaar is Kees.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2014 09:19 #143186 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Waterpijp in de kop los, wie heeft een idee?
Ik vermoed hetzelfde probleem bij mijn B20E cilinderkop. Alles ligt nu los, dus wil het graag even controleren.

Vriesplug eruit halen lukt mij wel, maar dan? Hoe zet ik de pijp vast? Is dat koper? Dan gaat lassen niet lukken. Hoe doen/deden anderen dit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2014 17:02 #143194 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Waterpijp in de kop los, wie heeft een idee?
Boele, ik heb het zelf gelukkig nog nooit gehad. Ik weet dat de pijp erin geperst is. Wat ik zou doen is hem er uithalen en het voorste deel met een hamer voorzichtig stuiken op een ronde pijp die je in de koelpijp steekt. Hierdoor wordt de buiten diameter van de pijp iets groter waardoor hij weer in het gat zal klemmen.
Als je hem dan weer terug zet met wat vloeibare pakking dan komt het volgens mij wel goed.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2014 17:30 #143195 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Waterpijp in de kop los, wie heeft een idee?
Dank voor de tip Rob,

Ik ga er vanavond mee aan de slag. Mocht iemand anders de ervaring al wel hebben, hoor ik het graag!!

Waar zijn bijvoorbeeld de vriespluggen te koop?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2014 21:26 - 04-09-2014 21:30 #143206 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Waterpijp in de kop los, wie heeft een idee?
Boele, heel simpel: de VKO heeft een aantal maten in t assortiment. :)
Als daar de juiste maat niet bij zit zou ik t bij een van de andere bekende leveranciers proberen of bij een motorrevisiebedrijf

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2014 21:28 #143207 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Waterpijp in de kop los, wie heeft een idee?
Ik weet dat men dezer waterpijp vaak aanpast voor een betere koeling dmv het vergroten van de uitstroomopeningen. De buis wordt na terugplaatsing dan door vasttikken/vervormen vastgezet.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2014 23:04 #143217 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Waterpijp in de kop los, wie heeft een idee?
Het pijpje zat inderdaad los, maar wel goed op zijn plek. Ik heb de kopse kant wat uitgeklopt met een massief ronde staaf. Vervolgens er weer terug ingestopt en aangetikt. Rammelt nu niet meer, en zit dus goed.

Nu nog even de vriesplug scoren bij een revisiebedrijf oid. Klust lijkt geklaard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.