- Berichten: 1277
In Engeland & waterpomp lek
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
Dan;
Koelvloeistof eraf
Radiateur eruit
Ventilator blad eraf
V- snaar los
Waterpomp eraf
Aansluiting op blok schoonschuren
Alles weer monteren
Verder, vergeet ik nog iets / iemand een tip?
Groeten, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
Zorg ook dat je de juiste afdichtings ringen er bij krijgt (hoge of lage) hangt van dikte koppakking af.
B18A B20F en B20A hoge ringen hebben een dikke koppakking, de rest lage ringen.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
de pomp met de goede 2 ringen strak aantrekken tegen de kop en dan de pomp vastzetten.
anders gaan de ringen tegen de kop weer lekken.
we hebben te maken met water dus alles, pakkingen, rubbers, ringen monteren met zuurvrije vaseline.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Je kunt daar ook je originele wieldopverwijderaar voor gebruiken.
Ik doe ook altijd blue seal van locktite aan de pakking en de ringen.
Als je met het dunne pijpje bezig bent ,is het handig om het achterste moertje van het spruitstuk dat het klemmetje waarmee het pijpje daar vastzit los te nemen.Je kunt dan veel beter de goede hoek maken met pijpje bij de pomp om dat pijpje in de pomp te krijgen.
Ik zet eerst de pomp met de vier bouten helemaal vast en haal dan het boutje waar de houder van het pijpje mee aan de pomp vast komt er weer even uit.Dan maak je het pijpje aan de achterkant los -als je dat nog niet hebt gedaan-en je zet het eerst weer aan de voorkant vast.Het voordeel hier van is,dat je je dan beter kunt concentreren om de pomp goed tegen de kop omhoog te drukken.Anders zit dat pijpje ook steeds in de weg.
Maak ook de vier boutjes goed schoon
Succes met de reparatie en verder een fijne vakantie toegewenst door niek de boer
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
Ik wel een vlotternaalden op laten sturen naar de Filippijnen geen probleem waren wel drie weken onderweg, Voor Engeland moet het er binnen een paar dagen kunnen zijn.
Volgens mij zijn ze nu ook in de reklame 38 euro artiekelnr271602
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Kost 36 pond, en morgen om 12.00u in huis..
Dus, als het goed is, heb ik hem morgen!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Pomp stond wel op de paklijst, maar niet geleverd. Ik had die morgen nog gebeld, en omdat de eigenaar me het verzekerde, de oude pomp er al vast afgehaald. Maar hij bleek niet leverbaar te zijn..
Omdat we toch verder wilden, het gaatje waar hij uit lekte dichtgekit, en de oude pomp er weer opgezet. De rubberen pakkingen van beide pijpen met extra vloeibare pakking.. Ging eigenlijk best goed. Vervolgens vrijdag "Brookhouse Classic Volvo Parts" gebeld, de tip die Gert Vegter me gaf (zie hierboven), Gert, bedankt!
www.classicvolvoparts.co.uk .
Erg vriendelijke lui, ze denken mee, en hij biedt aan om de pakkingset compleet te maken, ivm verschillende diktes van de o-ringen. Zitten in Ipswich, en dat is een kleine 200mijl vanaf Salisbury waar wij zitten. Opsturen in Engeland schijnt iets minder nauwkeurig te zijn, volgens de camping eigenaar. Maar, e en medewerker van Brookhouse verteld doodleuk aan de telefoon dat hij dit weekend ergens bij ons in de buurt een weekendje weg zou gaan, en hij biedt aan het tegen verzendkosten "even" langs te brengen...
En jawel, vanmorgen, om 10.00u is de pomp er, vanmiddag gemonteerd, en hij lekt niet meer.
En dat maakt een vakantie in Engeland zo mooi, het weer is soms ff minder, maar valt reuze mee, maar de mensen zijn erg vriendelijk en beleefd en positief tegenover oude auto's , de zuidkust is zeker voorbij Portsmouth erg mooi om te rijden, en met de website van Brookhouse in je achterhoofd,is het vakantieleven prima vol te houden.
Groeten, en bedankt voor het meedenken,
Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Zitten in Ipswich
Hans
In 2005 zaten wij met de Opel Admiral ook in Ipswich en daar had ik ook panne. De accelaratie pompjes van de dubbele zenith carburateur waren op en dat is verdomd lastig optrekken met een automaat de auto viel elke keer door teveel aan brandstof. Gelukkig had ik ze in de gereedschap koffer liggen dus ff op de camping sleutelen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.