koelvloeistof uit kokerbalk

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-12-2011 16:20 #108807 door Jeroen Visser (GAST)
koelvloeistof uit kokerbalk is gemaakt door Jeroen Visser (GAST)
Na wat gehannes met de lpg verdamper heb ik deze vandaag vervangen door een nieuw exemplaar.

Maar nu zag ik dat er een gestaag gedruppel uit de linker (als je voor de auto staat) kokerbalk komt. Ik kan helaas niet vinden waar dit vandaan komt. Iemand een idee??? Het druppelt alleen als de motor draait dus, motor uit gedruppel stopt.

Thanks!


Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2011 19:58 #108817 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic koelvloeistof uit kokerbalk
Lijkt mij je over loop pijpje van je rad. Doe ff de motorkap open als ie weer druppelt en volg dan het buisje wat onder de dop vandaan komt. Op zich kan het geen kwaad echter zou ik dit fenomeen alleen maar in de zomer verklaren en niet in de winter. Verder heb ik er geen ervaring mee ik heb een 245 met een expansievat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2011 20:10 #108819 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic koelvloeistof uit kokerbalk
Hallo Jeroen
Bij mijn Amazon was deze zomer hetzelfde probleem , bleek de kachelkraan en de kachel radiateur lek te zijn.
Aan de rechterzijde in de auto onder de mat was het een natte bende ,wat naar buiten lekte precies op de hoogte van de kokerbalk.
Gr Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-12-2011 20:38 #108823 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic koelvloeistof uit kokerbalk

"J.A Oudijk" schreef:
Hallo Jeroen
Bij mijn Amazon was deze zomer hetzelfde probleem , bleek de kachelkraan en de kachel radiateur lek te zijn.
Aan de rechterzijde in de auto onder de mat was het een natte bende ,wat naar buiten lekte precies op de hoogte van de kokerbalk.
Gr Jan.


Dank voor de reacties, overloopje kan het niet zijn helaas. Deze loopt rechts langs de radiator.

Ik zal als het weer het toelaat het kachel gebeuren bekijken, ik hoop niet dat het een te kostbare aangelegenheid gaat worden als het hieraan ligt.

Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-12-2011 16:30 #108850 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic koelvloeistof uit kokerbalk
Vanmorgen tussen de buien door even een poging gedaan om te kijken of de kachelkraan de boosdoener was. Bij het verwijderen van de vloerbedekking was het wel wat nattig van koelvloeistof dus was ik hoopvol dat het de kraan was. Helaas bleek deze droog te zijn, motor even gestart en ik zag geen vloeistof naar binnen komen, wel droop het weer uit de kokerbalk.

Ik ga er dus een beetje vanuit dat het de kachelradiateur is, maar hoe kan ik deze het makkelijkst bereiken?

Hoor graag weer.

Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2011 16:44 #108851 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic koelvloeistof uit kokerbalk
Ik zou eerst de slangen controleren die naar de kachel lopen, lijkt mij veel waarschijnlijker dat de lekkage daar vandaan komt.

Als het de kachelradiateur is dan moet de kachel eruit, in de motorruimte de slangen losmaken en de electra van de fan, dan boutjes los, kachelkraan (met voeler !! let op fragiel) los en hele zaak via de motorruimte eruit.
Beide delen scheiden en ziedaar een leuk koperkleurig radiatortje....nog niet eerder meegemaakt dat deze lekt....maar voor alles moet een eerste keer zijn. succes.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-12-2011 16:49 #108852 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic koelvloeistof uit kokerbalk

"Ed van der Zee" schreef:
Ik zou eerst de slangen controleren die naar de kachel lopen, lijkt mij veel waarschijnlijker dat de lekkage daar vandaan komt.

Als het de kachelradiateur is dan moet de kachel eruit, in de motorruimte de slangen losmaken en de electra van de fan, dan boutjes los, kachelkraan (met voeler !! let op fragiel) los en hele zaak via de motorruimte eruit.
Beide delen scheiden en ziedaar een leuk koperkleurig radiatortje....nog niet eerder meegemaakt dat deze lekt....maar voor alles moet een eerste keer zijn. succes.


Ik hoop dat het niet teveel regent morgen dan kan ik ermee aan de slag, zal idd eerst nog eens goed de slangen inspecteren alvorens de boel los te halen.

Merkte trouwens vanmorgen dat ie nog niet wil lopen op de nieuwe (lovato) verdamper, misschien dat hier nog een ander topic over gestart gaat worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-12-2011 15:25 #109093 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic koelvloeistof uit kokerbalk
Probleem lijkt opgelost, ik heb alle slangklemmen nagelopen en zag dat er mogelijk het eea uit de aansluiting van de slangen op de verdamper liep.

Weet dus niet exact welke slang de oorzaak was maar het is iig weer dicht.

Bedankt voor het meedenken.

Nu de boel aan de praat krijgen op lpg, dit wil nog niet lukken :( :(

Thanks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.