temperatuur meter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2001 13:30 #57691 door
temperatuur meter is gemaakt door
Wij hebben een Amazone met een B18 motor. Nu doet zich het vreemde verschijnsel voor.Als we rijden met de auto, dan doet de temperatuur meter het niet. Maak ik echter de sensor boven op het blok los en verwarm dit met bijv. een aansteker dan slaat de temp. meter wel uit.Er zit voldoende koelvloeistof in de radiateur.Kan iemand mij vertellen hoe dit probleem op te lossen is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2001 14:25 #58184 door
Beantwoord door in topic temperatuur meter
Wordt het wel warm genoeg tijdens het rijden ? Misschien wordt de grens temperatuur helemaal niet gehaald.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2001 07:55 #58183 door
Beantwoord door in topic temperatuur meter
Werkt de thermostaat goed of staat deze constant open. Is ook te meten in een bak heet water. Als deze defect is blijft het water door je radiator stromen en dus koelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2001 16:44 #58182 door
Beantwoord door in topic temperatuur meter
Hallo Arno,Over de temperatuur van de kachel valt niets te klagen. Gewoon zweedse degelijkheid.Herm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2001 16:46 #58181 door
Beantwoord door in topic temperatuur meter
Hallo Rene.Maar dan moet de temperatuur van de kachel toch ook zwaar onvoldoende zijn? De kachel werkt echter PERFECT!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2001 18:52 #58180 door
Beantwoord door in topic temperatuur meter
Is het niet een ordinaire elektriese storing? Heeft elektries kontakt met het motorblok effekt op de uitslag van de meter?Wonderlijk!Rob Spoon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2001 23:54 #58179 door
Beantwoord door in topic temperatuur meter
misschien heb je deze optie al 10 keer gehoord maar als alles goed werkt dus ook je temperatuurmeter dan zit er iets in je bedrading fout . Ik zou als eerste de bedrading en vervolgens de meter controlerenik hoop dat je er wat aan hebtWim Bottinga

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-07-2001 22:01 #58178 door
Beantwoord door in topic temperatuur meter
Volgens mij is er niets elektrisch aan de temperatuurmeter maar werkt hij volledig op een of ander goedje in de leiding tussen voeler en meter. Een aansteker wordt aanzienlijk heter dan 100 graden. Je zou de voeler in kopje met heet water kunnen dompelen en kijken of hij dan nog steeds reageert. Een luchtbel in het circuit kan ook zorgen dat de meter niet in aanraking komt met koelvloeistof en daardoor niet warm wordt. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.