'rolgordijn' voor radiateur

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2001 13:55 #57690 door
'rolgordijn' voor radiateur is gemaakt door
Onze Amazone uit '61 heeft nog een 'rolgordijnte' voor de radiateur. Ik heb deze gedemonteerd om de spanning van de oprolveer te verhogen. Na montage bleek dat hij het helemaal niet (meer) doet. Ik weet niet hoe zo'n gordijntje werkt omdat het al stuk was toen we deze Amazone kochten.Wie kan mij helpen aan een goede beschrijving of een kopietje uit een handboek waarin een detailtekening staat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2001 18:55 #58189 door
Beantwoord door in topic 'rolgordijn' voor radiateur
Vorig jaar op de Beurs heb ik een 1900 en een kattenrug met een gordijntje gezien.Het kettinkje van het gordijn loopt over het motorblok naar een hendel in het dashboard. Simpel doch doeltreffend.Groeten,Rob Spoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2001 21:19 #58188 door
Beantwoord door in topic 'rolgordijn' voor radiateur
Als je kijkt op www.gcp.se en doorklikt naar AMazon 120 en groep 2b dan zie je het onderdelenboek van de Amazon 120/met gordijn.Heel gedetaileerd is het niet maar je krijgt een idee en alle odl-nummers zijn zichtbaar.Er moet een veermechaniek zijn die het gordijntje op spanning houdt zodat hij op/ontrolt kan worden en bediening met het kettinkje naar het interieur mogelijk wordt.Ik sta op het punt naar Canada/USA te gaan, o.a. om een aantal werkplaats Volvo Manuals op te halen die ik heb aangeschaft.De Amazon 120 B16B zit er ook bij en met 3 weken zal ik een copietje aan je opsturen met meer details.SuccesEd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2001 21:56 #58187 door
Beantwoord door in topic 'rolgordijn' voor radiateur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-05-2001 14:33 #58186 door
Beantwoord door in topic 'rolgordijn' voor radiateur
Hallo Ed,Bedankt voor de tip van deze leuke site.Het plaatje is inderdaad niet erg gedetailleerd. Het mechanisme voor de radiateur is eigenlijk een grote rechthoek. Aan een lange zijde zit het 'rolgordijn'. Tevens zit hier het gelijdingsmechanisme voor het geheel. Je trekt de rol dus naar boven die tevens afrolt. Dit in tegensetlling tot een 'normale' constructie voor een rolgordijn. Aan de andere lange zijde zit de bevestiging voor het kettinkje. Het probleem is dat wanneer je aan het kettinkje trekt dan kantelt de rechthoek en klemt het geheel..Wat de werkplaatsboeken betreft. Ik weet niet of je er ook eentje wilt verkopen? Mocht dit zo zijn laat het me dan even weten. Mijn e-mail adres is herm.vlake@planet.nlBedankt voor je reactie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-05-2001 21:44 #58185 door
Beantwoord door in topic 'rolgordijn' voor radiateur
Kan je helaas niet helpen, sterker nog, bij mijn deze week aangeschafte amazon uit '63 kwam ik tot mij verbazing ditzelfde gordijntje tegen. Volgens mij is het tegen (zeer) lage temperaturen die we in Nederland niet zoveel zullen tegenkomen, klopt dat of heeft het nog een andere functie? In ieder geval zou ik ook wel graag willen weten hoe e.e.a. in elkaar steekt. Ik sluit me dus bij deze aan bij de vraag naar een tekening, eventueel per email. Alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.