koelvloeistof eruit via expantievatdop

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-07-2001 15:12 #57620 door
Ik heb een groot probleem met het gevuld houden van het koelsysteem. Ik heb getracht om het systeem volgens het boekje te vullen maar na enkele kilometers rijden schiet de temperatuurmeter plots helemaal naar rechts. Vervolgens verliest het syst. vloeistof via de dop van het expansievat. Als de amazon bij stationair draaien wordt afgezet nadat de temp. meter weer geheel rechts staat blaast het koelsysteem via het expansievat koelvloeistof naar buiten.Wie weet de oplossing voor dit vervelende euvel?!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-07-2001 12:08 #58355 door
Beantwoord door in topic koelvloeistof eruit via expantievatdop
Beste Jan,Helaas heb ik niet de oplossing voor je probleem. Echter de schrale troost die ik je kan bieden is dat ik precies hetzelfde probleem heb; dat schept in ieder geval een band! Misschien komen we er samen uit!Bij mij is het probleem ontstaan nadat ik het koelsysteem een keer helemaal leeg heb gehad en gereinigd. Overigens dat leegblazen bij uitzetten van de motor -wat ik dus ook heb- komt overigens gewoon doordat bij afzetten de koeling helemaal wegvalt en de toch al warme koelvloeistof dan nog heter wordt waardoor hij gaat koken en druk opbouwt waardoor hij terecht leegblaast door de dop.Overigens ik heb het probleem vorige zomer voor het eerst gehad. Gedurende de winter is het niet meer opgetreden en begin deze zomer was het ook weg. Het lijkt dus wel alsof het probleem zichzelf had opgelost. Echter.... afgelopen week met die extreme hitte liep de motor warm, wat niet goed is maar wel kan natuurlijk, en raakte aan de kook. Sindsdien heb ik het euvel weer terug. Het lijkt dus wel of bij het vullen iets niet helemaal goed gaat, bijvoorbeeld er blijft ergens lucht achter of zo.Ik ben van plan mijn koelsysteem nogmaals goed te reinigen en nadien een nieuwe grotere radiator te plaatsen en een zelfdenkende ventilator, in plaats van die oranje vin die altijd mee draait en als je hem echt nodig hebt verstek laat gaan!Ik hoop dan te bereiken dat mijn motor nooit meer te heet wordt en dus ook heb betreffende probleem niet meer zal vertonen.Ik ben heel benieuwd wat jij er tot nu toe aan hebt gedaan?gegroet en succes,ik hoor er graag nog van, Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2001 17:47 #58354 door
Beantwoord door in topic koelvloeistof eruit via expantievatdop
Ik heb met mijn B30 precies hetzelfde probleem. Ik vermoed toch dat de koppakking lekt waardoor er te veel lucht in het koelsysteem wordt geblazen. Een test van de hoeveelheid CO in het koelsysteem wijst uit of er inderdaad iets lekt.Ik heb ook wel gehoord dat de oliekoeler (niet altijd gemonteerd)inwendig kapot kan zijn waardoor overdruk lekt naar het koelsysteem. Als je de oplossing hebt dan hoor ik het graag. Groet, Ronald

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.