afgezaagde slang

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-08-2001 22:15 #57585 door
afgezaagde slang is gemaakt door
Als ik aan de bestuurderskant van het blok van mijn Amazon kijk zit er aan de zijkant van het blok een chroom(kleurig) onderdeel gemonteerd. Het is een beetje driehoekig en er zit een restant van een stuk slang op (+/- 2 cm, de rest is afgezaagd). De uitgang van het onderdeel waar het stukje slang op zit wijst omhoog. Op een tekening in het boek lijkt het of dit onderdeeel met de uitgang naar beneden gemonteerd zit en er een slang aan vast zit die naar onder toe loopt. Het andere uiteinde lijkt nergens op te zitten. Nou is die foto niet zo heel duidelijk, dus ik weet het niet zeker. Weet iemand waar dit voor dient en hoe de slang hoort te lopen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-08-2001 08:26 #58451 door
Beantwoord door in topic afgezaagde slang
Hallo Theo,Ik denk dat het hier gaat om de carterontluchting.Bij de eerdere types zat hier een slang aan (of stukje pijp) wat recht naar beneden liep en hier verder gewoon los was.Voor zover ik weet wordt bij de latere types deze met een slang op het luchtfilter gezet.Om zo de carterdampen te laten meeverbranden.Bij mij ziet het eruit als een soort doosje die met 1 boutje zit vastgeschroefd aan het blok.Met vr.gr Gerard Kroon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-08-2001 11:34 #58450 door
Beantwoord door in topic afgezaagde slang
Het onderdeel is de carterontluchting, de eerste type's hadden een pijp naar beneden, de latere type's hadden een slang die aangesloten werd op het luchtfilter in combinatie met een olie vuldop waar ook een slang op zit die weer aangesloten is op het inlaatspruitstuk.Vr.Gr. kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.