koelsysteem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-08-2001 12:54 #57552 door
koelsysteem is gemaakt door
Hallo al diegene met koelproblemen.Ik zelf had met mijn P220 1968 regelmatig last van een oververhitte motor. Alles gebrobeerd, termostaat, electr. koelvan, reinigenkoelsysteem, compressie gemeten (gedacht aan lekke koppakking) tot dat ik per ongeluk met mijn nagels langs de lamellen aan de motorzijde van de radiator ging. Deze verpulverde geheel ondanks dat ze in goede conditie leken. Later bleek dat 3/4 van de radiator tot stof te zijn vergaan. Hierdoor werd het mij ook direct duidelijk waarom de electr. koelvan geen verlichting bracht. Dus nieuw koelblok in laten zetten. Tijdens de vakantie een rit gemaakt door de Franse Alpen en Pyreneen en geen centje pijn meer. Volgens mij heb ik het zelf warmer gehad dan de motor. Martien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-08-2001 13:04 #58522 door
Beantwoord door in topic koelsysteem
Toch niet alles geprobeerd !!Heel vaak is de radiator de oorzaak en wordt vaak over het hoofd gezien omdat het er nog goed uitziet, maar jij bent van het probleem af.Groetjes Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-09-2001 23:03 #58521 door
Beantwoord door in topic koelsysteem
Wist je dat het verschil tussen ouse en nieuwe radiateur zo'n 4 kg kan zijn? Allemaal kalk! En dat koelt niet lekker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.