temperatuursensor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-10-2001 18:44 #57470 door
temperatuursensor is gemaakt door
Nadat ik in mijn onlangs gereviseerde b20 blok (voorzien van koelwater) de electrische temperatuursensor wou vervangen door de originele die van het dashboard komt verwachte ik dat hier koelwater uit zou lopen,maar dit gebeurde dus niet,klopt dit wel? Volgens mij bevindt deze zich lager als de radiator.De motor heeft al een tijd proef gelopen en ik ben nu bang dat er misschien iets verstopt zit? Verder vraag ik mij af hoe ver ik het expansievat moet vullen,toen de auto koud was heb ik hem bijgevuld tot max,nadat de auto een tijd gelopen had en inmiddels volledig was afgekoeld stond het nivo onder min.Ik heb hem toen weer bijgevuld tot max,maar toen de motor weer op bedrijfstemperatuur kwam vloog het koelwater mij om de oren? Moet het nivo in koude toestand min of max zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-10-2001 12:18 #58743 door
Beantwoord door in topic temperatuursensor
Het lijkt me niet echt een slim plan om koelvloeistof via het expansievat bij te vullen. Als deze op Max staat zit er nog niet veel water in het systeem. Bij het starten van de moter word het beetje koelvloeistof de moter en radiateur ingetrokken en is het expansievat leeg. Als je weer bij gaat vullen komt het eruit omdat er waarschijnlijk teveel lucht in het systeem zit. Ik heb het zelf gedaan met een draaiende (koude) moter via de radiator. Meting op expansievat gelden voor een koude moter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.