hoge temp bij stationair draaien

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-03-2002 21:02 #57040 door
Ik heb een Amazon met B20. Ik merk dat de temperatuur (zomer en winter) van de motor tijdens het rijden goed is, ook gedurende langere ritten (>20 km), maar dat de temperatuur vrijwel meteen in het rood slaat zodra ik voor een stoplicht sta. Tot nu toe heeft het nog niet tot problemen geleid, gelukkig kon ik altijd vlot weer verder rijden en daalde de temperatuur weer tot mooi halverwege. Moet ik me zorgen maken of is dit normaal? Verder merk ik dat ik regelmatig meer dan een liter water kan bijvullen, lekkage kan ik niet ontdekken en de olie is ook schoon (dus koppakking kan het ook niet zijn??). Ik heb een B20 op gas met een radiateur zonder expansie vat. Wie weet raad? Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2002 13:26 #60181 door
Beantwoord door in topic hoge temp bij stationair draaien
Moet je eens kijken of er ook een bougie (of meerdere) ernstige corrosie vertoont. Zo ja dan kan het zijn dat er een scheurtje in je motorblok zit waardoor vloeistof bv snachts een cilinder binnenloopt en corrosie aan je bougie veroorzaakt. Dat water ben je daarna natuurlijk kwijt, reden waarom je moet bijvullen en je motor bij stilstand slecht koelt. Overigens hoeft een dergelijk scheurtje niet heel ernstig te zijn en kan redelijk goed worden gedicht met een spulletje dat je een paar keer bij je koelvloeistof moet gooien (vraag ernaar bij een garage).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2002 20:00 #60180 door
Beantwoord door in topic hoge temp bij stationair draaien
Ik heb weleens geëxpermenteerd met het verwijderen van het ventilatorblad op de krukas. Ik heb toch een extra elektrische fan. Echter, in dat geval had ik exact hetzelfde probleem: zeer snelle opwarming bij stilstand, ook in fris weer.Als jouw (mechanische) ventilator niet van het visceuse type is, dan is het vrijwel uitgesloten dat die niet draait als de motor draait. In dat geval vermoed ik een gedeeltelijk dichtgeslibde radiator of verstopping in de kanalen in de motor/kop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.