lekke radiateur

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2002 21:20 #56966 door
lekke radiateur is gemaakt door
Hallo beste mensen,Sinds 3 weken ben ik de trotse bezitter van een volvo amazone, maar helaas heeft de radiateur mij in de steek gelaten en is deze nu lek. Zijn er nog mogelijkheden deze te repareren c.q. compleet te vervangen??Ik wacht met smart op een antwoord, de beste wagen staat nu stil.Bedankt voor de reacties!Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2002 21:27 #60431 door
Beantwoord door in topic lekke radiateur
Beste Joost,Het ligt er natuurlijk aan waar de schoen wringt of beter gezegd, de laars lekt......Als het blok lek is zul je waarschijnlijk een ruilradiator moeten aanschaffen. Maar het kan ook zijn dat je een scheurtje hebt bij bijvoorbeeld de vulopening doordat de rubberen slang naar de motor hard en stug is geworden en hierdoor heel langzaam het pijpje heeft losgewrikt. Dit kan overigens ook onderaan het geval zijn. Dus dat eerst even bekijken.Een ruilradiateur kost al gauw bij het VOD 85 euro ex btw. En als je de extra dikke neemt 140 euro ex. Een gebruikte radiateur is natuurlijk ook een optie, maar dan moet je maar even mailen info@volvo-klassiekers.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2002 21:41 #60430 door
Beantwoord door in topic lekke radiateur
Beste Dries,De radiateur is inderdaad lek op (ik noem het maar het "geweven" gedeelte) en niet bij de aansluitingen met slangen en dop e.d. Moet ik speciaal een Amazone radiateur aanschaffen? En zo ja waar kan ik terecht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2002 21:57 #60429 door
Beantwoord door in topic lekke radiateur
Informeer eens bij Scandcar of Nordicar (www scandcar.nl en nordicar.com). Of gewoon bij de V44 vereniging. Beide verkopen ze nieuw en misschien hebben ze ook gebruikte.Een radiateur is een tamelijk essentieel onderdeel. Zeker straks in de zomer. Ik zou zelf een nieuwe kopen en dan meteen een bredere.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2002 22:33 #60428 door
Beantwoord door in topic lekke radiateur
Voor dit soort onderdelen ga ik altijd naar de Boschdealer bij mij om de hoek. Heeft zelfs voor mijn 62-er Amazon binnen 24 uur een andere radiator geregeld. Niet dat zoiets vaak voorkomt, maar als je een Amazon hebt sedert 1972.....Kijk in de Gouden Gids bij auto onderdelen of radiateurservice oid.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-04-2002 10:57 #60427 door
Beantwoord door in topic lekke radiateur
Ik heb sowieso nog een nette radiator staan. Ziet er uit als nieuw (en werkt ook zo) daar kunnen we wel een net prijsje aan hangen.Als je geinteresseerd bent moet je maar even mailen: bemmelen20@zonnet.nl(en ja, ik ben op de hoogte dat dit soort aanbiedingen thuishoren op de markt, dus bij deze al mijn excuses)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-04-2002 12:12 #60426 door
Beantwoord door in topic lekke radiateur
Hoe kan je eigenlijk die bredere radiateur herkennen? Hoe breed is die en hoe breed is de originele radiateur?Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-04-2002 16:04 #60425 door
Beantwoord door in topic lekke radiateur
Het is niet zo zeer de breedte van de radiateur, die is volgens mij hetzelfde. Het gaat om de dikte. Een dikkere radiateur heeft een beter koelvermogen. De eerder genoemde adressen kunnen je ongetwifeld (telefonisch of per mail) verder helpen. Scandcar en Nordicar leveren ook via de post.Je kunt overwegen om er meteen een zelfdenkende fan op te zetten, dus met een koelthermostaatje. Als het koelwater te hoog wordt schiet de fan aan. Dat is een grotere fan als het standaard gele fannetje.Ik heb dat, in combiantie met een dikke radiateur, op mijn B20 zitten en heb nooit koelproblemen, ook niet in de heetste zomerdagen in de file (afkloppen). Sta ik -wat dat betreft - vrij zorgeloos in de file.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.