terugslagklep servo

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-05-2002 14:31 #56879 door
terugslagklep servo is gemaakt door
Op www.amazoncars.nl staat een goede tip over de terugslagklep voor je servo rembekrachtiger. Een vraagje: na plaatsing van een nieuwe terugslagklep in de slang, dien je de oude terugslagklep in de witte dop te verwijderen. Dit lukt mij niet. Hoe moet ik te werk gaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-05-2002 19:49 #60713 door
Beantwoord door in topic terugslagklep servo
Gewoon kapotsteken met een priem. Heb ik ook gedaan op aanraden van V.O.D.-medewerkers, en dat was een prima tip.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2002 16:50 #60712 door
Beantwoord door in topic terugslagklep servo
Waar dient deze terugslagklep precies voor?Kan een slechte werking van de Servo hieraan liggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2002 20:02 #60711 door
Beantwoord door in topic terugslagklep servo
De klep zorgt ervoor dat er alleen lucht náár de motor gezogen kan worden. Daardoor wordt een vacuum opgebouwd in de servo. Het vacuum van de motor is niet constant. Als je volgas geeft is het vacuum laag (gasklep helemaal open is vrije toevoer van lucht). Remmen op de motor is het andere uiterste (gasklep dicht terwijl motor lucht door de smalle spleet probeert te zuigen omdat die nu eenmaal door de massatraagheid van de auto of in de bergend door de zwaartekracht aangedreven wordt). Het is dus zaak om ook vlak na volgas vacuum in de servo te hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.