thermostaat

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2002 22:19 #56319 door
thermostaat is gemaakt door
Weet iemand of je het koperdraad van de thermostaat van een Volvo Amazon 1965. Ik bedoel het spiraal. Bij mij is hij afgeknipt bij het meganiek. Is dit nog te reparere, of moet ik een nieuwe kopen. Weet iemand een oplossing?Is het nog makkelijk te krijgen? Of kun je het ook op een andere manier oplossen?Alle reacties zijn welkom.Groet Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2002 08:06 #62528 door
Beantwoord door in topic thermostaat
Welke thermostaat bedoel je ?Die in de motor zit of die van de kachel want daar zit volgens mij ook 1...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2002 11:32 #62527 door
Je bedoelt denk ik de kachelthermostaat. Die mag je niet afknippen want dan loop het koperen buisje leeg en werkt het geheel niet meer. Je zult een nieuwe of een gebruikt e moeten kopen. Ik heb nog wel een gebruikte liggen geloof ik.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2002 17:09 #62526 door
Voor de duidelijkheid het gaat om de thermostaat van de kachel in mijn Amazon B20 uit 65. De voeler hiervan is afgeknipt.Als iemand nog een oude heeft liggen dan kan houd ik mij aanbevolen.Met vriendelijke groet, Robert

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2002 19:58 #62525 door
Dit onderwerp is al eerder aan de orde geweest, je kunt wel zonder maar dan werkt je kachelregulatie niet.Dus of standje kernsplitsing of je oren vriezen eraf, erg onhandig.Nieuwe kopen en de tip in de lamellen van het kopereen kachelkoelblok plaatsen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2002 20:54 #62524 door
Ik heb de tip gewoon in de aanvoer van de warme lucht naar voorruit. Werkt ook prima (zolang de voorruitwarmeluchtklep maar open staat).

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2002 06:40 #62523 door
hoi roberthet probleem wat jij hebt is niet te verhelpenals je ereen andere in zet hou dan een aansteker aan het staafje wat in het blok gaat dan moet het metertje iut slaanik heb er hier nog een liggen groet paul

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD