koelwater verlies

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-01-2003 12:40 #56167 door
koelwater verlies is gemaakt door
Wie kan me zeggen waarom bij mijn B20E zijn koelwater niet binne houdt. (via drukreservoir/tankje.) Na 2 dagen rijden dusdanig verlies waardoor de LPG-conv. bevriest en de vluchtstrook weer bezocht kan worden. Heb zelf de indruk dat het blok ooit met een lekke koppakk. te maken heeft gehad en het watersysteem niet geheel schoon is. Heb de radiatot al een keer doorgespoelt. Wat kan/moet ik eventueeel nog meer doen. GVD GER. (het systeem is wel dicht m.a.w. geen lossen slangklemmen slangen e.d)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-01-2003 14:26 #63057 door
Beantwoord door in topic koelwater verlies
hoi ger,is de drukdop wel goed, het viel mij op dat de drukdop van het rservoir van de amazon hoger is dan van de meeste andere auto's, en daardoor niet aansluit aan de onderzijde ( de rubberring ligt niet op de rand, maar hangt er net boven).dus meten is weten!sucses,gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-01-2003 14:36 #63056 door
Beantwoord door in topic koelwater verlies
Afgaande op je opmerking "via drukreservoir/tankje" neem ik aan dat je bedoelt dat de motor steeds via deze weg het koelwater eruit gooit. Neem bij een koude (!) motor de dop van het expansiereservoir en start te motor. Als het water begint te borrelen wordt het koelsysteem door een lek onder druk gezet door de motor. Als dat zo is moet je op zoek naar het lek, en dan zou ik beginnen met de koppakking. Als dat niet zo is, controleer dan eens of de druk waarbij de dop van het expansiereservoir dezelfde waarde heeft als wordt voorgeschreven door Volvo (druk staat vaak ingeslagen op/in de dop).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.