temperatuur

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2003 11:16 #56003 door
temperatuur is gemaakt door
Gisteren twee ritten van een half uur op de snelweg gemaakt. Tot mijn verbazing kwam de motortemperatuur niet boven de 70 graden. Temperatuurmeter is niet kapot, want bij het afzetten van de motor liep de temp wel snel op richting 90 graden. Als ik daarna weer starte daalde de temp bij draaiende motor weer snel naar de 70 graden. Hoe kan dit? Kan dit kwaad?Oh ja: kwam er achter dat ik door onoplettendheid wel steeds met open choke reed. Kan dat er mee te maken hebben?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2003 16:23 #63698 door
Beantwoord door in topic temperatuur
Nou Roelof, het lijkt me geen probleem. Alleen hoe meet je de temperatuur, misschien met een aparte meter en een sensor in de radiator? Bij mijn Volvo's (B18A) stijgt de temperatuur ook bij het afzetten van de motor: De waterpomp draait immers niet meer, de sensor van de normale meter zit in de kop van de motor, rechts vlak bij het uitlaat spruitstuk en er wordt dus een tijd lang nog best wat warmte aan het water afgegeven. Bovendien is warm water lichter dan kouder dus deze zal naar de kop met de sendor stijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2003 21:52 #63697 door
Beantwoord door in topic temperatuur
Het is mogelijk dat jou (regel) thermostaat niet goed meer werkt. Als deze open blijft staan is het goed mogelijk dat de motor niet goed warm wordt. Thermostaat demonteren en vervolgens in een bak heet water leggen. Zodra de thermostaat in heet water lift moet hij openen en bij kamertemperatuur weer dicht gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2003 21:58 #63696 door
Beantwoord door in topic temperatuur
Als je je vebruik altijd bij houdt, dan geeft een thermostaat die teveel open staat vaak een veel hoger verbuik omdat de motor zijn bedrijfstemperatuur niet of pas veel later bereikt en dus lang een rijker mengsel nodig heeft om te blijven lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.