viscose ventilaror

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2003 21:48 #55940 door
viscose ventilaror is gemaakt door
Nu ik toch bezig ben met vragen stellen heb ik er nog een.De koppeling van de viscose ventilator werkt niet meer waardoor de fan constant blijft draaien.Is hier nog iets aan te doen door een handige DHZ of is het een duidelijk geval van jammer?Groeten, John

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 13:12 #63956 door
Beantwoord door in topic viscose ventilaror
Volgens mij is het ook de bedoeling dat de fan blijft draaien!Juist bij lage toerentallen moet de fan relatief meer toeren maken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2003 00:05 #63955 door
Beantwoord door in topic viscose ventilaror
Het principe van de viscosefan is simpel, hij slipt bij koude temperatuur en hoge toeren (Dus als de fan het minst nodig is)Bij lage toeren en warme motor zet de kern uit en gaat hij meer mee draaien.Hij draait dus altijd mee.Overigens heb ik mijne net vervangen, via Garage Buitenweg in 1 dag leverbaar !!! en niet beschikbaar in het VOD....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2003 09:01 #63954 door
Beantwoord door in topic viscose ventilaror
voorzover ik 't allemaal begrijp blijft deze fan ook altijd draaien, alleen het toerental zakt. Tot 1500 toeren gelijk met de waterpomp, daarboven zakt 't en als de waterpomp over de 4000 toeren gaat zakt het toerental van de fan tot 2000. Alleen te controleren met stroboscoop en moeilijk te repareren. Haynes pagina 40.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2003 21:02 #63953 door
Beantwoord door in topic viscose ventilaror
Toch even om het voor mijzelf duidelijk te krijgen, als de motor koud is loopt de ventilator in een soort vrijloop en zal die wel meedraaien maar niet echt iets doen.Bij een stilstaande koude motor zou die dan ook met de hand rond te draaien zijn???Doet ie nu nl niet, lijkt of hij vast aan de poelie zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2003 00:17 #63952 door
Beantwoord door in topic viscose ventilaror
toevallig vanmiddag nog met een volvotechneut over dit geval gesproken en die stelde dat deze fan ook op warmte reageert. Een soort mechanische voorloper van de zelfdenkende, elektrische ventilatoren.Koud en motor uit moet je de fan kunnen ronddraaien waarbij je een lichte weerstand voelt. Zeer laag dhz gehalte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.