thermostaat 2

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-05-2003 12:45 #55907 door
thermostaat 2 is gemaakt door
Ik heb nu het volledige koelsysteem doorgespoeld. Maar na 10 miduten stationair draaien wordt de motor toch nog te heet, er zit een nieuwe thermostaat in. Ik heb gehoord dat het ook aan de gasinstallatie kan liggen, dan zouden de slangen naar- en van de converter verkeerd zitten?. Of een lekke koppakking?, wie heeft nog meer ideen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-05-2003 13:01 #64049 door
Beantwoord door in topic thermostaat 2
Heb je de temperatuur al eens met een andere temperatuur meter gecontroleerd?Een lekke koppakking kun je vaak herkennen door de motor te laten lopen met open radiatordop en te kijken of er belletjes naar boven komen!Meestal verlies je ook veel koelvloeistof bij een lekke koppakking!Dat het aan het verkeerd aansluiten van je verdamper ligt lijkt mij onwaarschijnlijk, de verdamper ontrekt juist warmte uit het koelsteem!Wordt de motor zowel op gas als op benzine te heet? als het alleen op gas het geval is dan moet je gasinstallatie waarschijnlijk afgesteld worden!Succes met het vinden van de oorzaak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-05-2003 14:47 #64048 door
Beantwoord door in topic thermostaat 2
Hoe heet is heet? Ik heb mijn koelsysteem ook volledig doorgespoeld en bij normaal bedrijf staat de T meter toch in het laatste groene vlakje...dicht in de buurt van het "Max" witte vlakje...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-05-2003 15:26 #64047 door
Beantwoord door in topic thermostaat 2
De meter loopt echt helemaal de hoek in, dus echt heet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-05-2003 15:27 #64046 door
Beantwoord door in topic thermostaat 2
Ik zal t uitproberen bedankt voor de reactie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-05-2003 19:48 #64045 door
Beantwoord door in topic thermostaat 2
Lijkt me verstandig om eens te controleren of wat de meter aangeeft een zinnige waarde is. Ter vergelijking: mijn meter wijst bij normale bedrijfstemperatuur net een of twee naalddiktes voorbij het eerste witte streepje (in het tweede groene vakje dus).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2003 13:04 #64044 door
Beantwoord door in topic thermostaat 2
Hallo Robik heb hetzelfde probleem aan de hand. Het gaat om een B20, wel gekieteld, maar het wil niet goedkomen met de temperatuur. Bij mij is het zo dat de temperatuur daalt wanneer ik ga rijden, maar als de motor stationair draait wordt ie echt te warm. Ik heb mijn verdamper buitengesloten, en nog steeds een probleem. Dat moet je eens proberen: de verdampers buitensluiten. Als de motor dan nog te warm wordt, zit het verder in het koelsysteem. En probeer het eens zonder thermostaat. Dan kan je dat ook uitsluiten. En een andere radiator. Ik ben ook nog druk bezig met zoeken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2003 20:09 #64043 door
Beantwoord door in topic thermostaat 2
Wat noem je te warm? Tegen het rood aan is niet te warm. Ik heb vorige zomer meer dan 700 km aan een stuk gereden met de naald continu tegen het rood aan (het was die dag meer dan 30 graden), en ik kan je dus garanderen dat dat nog niet te warm is. Pas als de naald een stuk in het rood staat kun je problemen gaan verwachten. Het is ook bij mij zo dat de meter tegen het rood aan gaat staan als ik een paar minuten stationair draai. De meter staat in het rood als de motor net is af gezet. Normale verschijnselen. De sensor zit immers op de allerheetste plek in de motor: in de kop bij cil. no. 4. Verder weg van de radiator kan bijna niet. Ik ben dus van mening dat het standaard koelsysteem adequaat is, maar ook niet meer dan dat. Bij opgevoerde motoren of het trekken van een caravan zou ik ook zeker een dikkere radiator plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2003 22:42 #64042 door
Beantwoord door in topic thermostaat 2
Het kan natuurlijk ook nog dat je luchtbellen in je systeem hebt zitten. Als er een bel net bij de sensor zit (het blijft daar natuurlijk een uithoek) dan kan de temperatuur daar flink oplopen, lucht wordt stuken heter dan koelvloeistof. Hoe je bellen er echt uitkrijgt weet ik niet maar daar kan het forum zeker mee helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.