thermostaat 3

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2003 09:35 #55906 door
thermostaat 3 is gemaakt door
Ik zal proberen uit te leggen hoe het koelsysteem is aangesloten op de gasconverter:vanuit het thermostaathuis loopt, via een spruitstuk aan de linkerkant, een slang naar de gasconverter (in?). Vanuit de converter loopt een slang (uit?) naar de kachelinlaat met een t-stuk dus links naar de kachel en rechts naar een metalen pijpje aan de achterzijde van de motor wat weer naar het pomphuis gaat onder het thermostaathuis. mijn vraag: is dit goed? kan dit de overhitting van het koelsysteem veroorzaken? bvd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2003 19:51 #64053 door
Beantwoord door in topic thermostaat 3
Bij mijn B20A is de LPG-verdamper in de leidingen van de interieurverwarming aangesloten middels T-stukken. Eentje zit in de aanvoerleiding naar de verwarming, de andere in de afvoerleiding. Hij zit dus a.h.w. parallel aangesloten. Jouw omschrijving is me niet helemaal duidelijk. Je schrijft dat vanaf het thermostaathuis water via een spruitstuk loopt??? Op het thermostaathuis hoort één grote dikke slang te zitten nl. die naar de bovenkant van de radiator loopt. Aan de onderkant van de radiator loopt een dikke slang naar de pomp. Het metalen buisje dat langs het blok naar achteren loopt zit aan de zijkant van de pomp aangesloten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2003 21:36 #64052 door
Beantwoord door in topic thermostaat 3
Er werd mij al verteld door een collega dat t waarschijnlijk niet goed zat, dan wil ik graag nog van u weten welke slang in de invoer gaat en welke in de uitvoer van de verdamper? gaat de invoer van de verdamper naar de invoer van de kachel?bvdrob kaagman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2003 22:16 #64051 door
Beantwoord door in topic thermostaat 3
hallo rob,hoe de verdamper zit aangesloten is vlgs. mij niet van invloed op de temperatuur ( hooguit wordt hij lager )met de thermostaat dicht circuleert het alleen in het blok, en gaat hij open, dan gaat het ook door de radiateur.de rest van de slangen kan je er in principe helemaal afhalen, want daar stroomt alleen water door naar je verdamper en ( als je kachel aanstaat ook door je kachel.dit moet je dus los zien van het koelsysteem.ik weet niet of je de timing van je ontsteking hebt gecontroleerd, als die er redelijk ver naast staat geeft dit hetzelfde effect!!!ik hoop je hiermee nog een nieuwe mogelijkheid aan te geven, als je de oorzaak hebt gevonden, wil je dit dan aub. laten weten?? ( ik ben nogal benieuwd )groeten,gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2003 22:28 #64050 door
Beantwoord door in topic thermostaat 3
gat t 1 en ander uitproberen, maar dan na de vakantie :), alvast bedankt, zal de bevindingen op t forum plaatsen onder t kopje thermostaat (nr)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.