thermostaat, vervolg

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-07-2003 16:11 #55711 door
thermostaat, vervolg is gemaakt door
Ik heb inmiddels onderzoek verricht naar het probleem met de koelwatertemperatuur. Het blijkt de voeler te zijn. Nadat ik de voeler uit de kop gedraaid had (dat was nog leuk, want met een steeksleutel kon ik er niet bij, maar met een cheapo 17 mm dop waarin ik een gleuf geslepen had voor het draadje lukte dat wel) kon ik zien dat het koelwater tot aan de schroefdraad stond, dus de capillair werkt goed. Toen de voeler in een pannetje kokend water gehangen en de uitslag op de meter was inderdaad niet wat die moest zijn (bij kokend water één naalddikte voorbij het eerste witte streepje, dus vèr van het rood). Conclusie: nieuwe voeler nodig. Maar als ik onder het dashboard kijk (waar ik en passant de nul-steller voor de dagteller vond die ik al eens eerder gezocht had), dan lijkt het erop alsof de draad niet losneembaar is van de achterzijde van het instrumentenpaneel. Moet ik dat eerst open maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-07-2003 12:57 #64781 door
Beantwoord door in topic thermostaat, vervolg
Hoi Lennard,Forget it. Voeler, 'draad' en meter zijn uit één stuk, niet [rendabel] reviseerbaar naar ik vernomen heb. Ik heb gisteren ook mijn meter vervangen, heb er een 2de handse ingezet. Een nieuwe kost al gauw een dikke 100euro...Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-07-2003 07:44 #64780 door
Beantwoord door in topic thermostaat, vervolg
Hai Lennard,Het geheel is een met ether gevuld hol leidinkje (heb er wel eens een doorgeknipt...) aan een soort expansievaatje dat door uitzetting het naaldje van de meter aanstuurt. Is dus uit 1 stuk.Modernere auto`s hebben dit al electriek.Is ook een optie, die van een (late)140 past ook, al is het metertje iets anders vormgegeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.