koelsysteem schoonmaken

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-04-2004 16:28 #54867 door
koelsysteem schoonmaken is gemaakt door
Ik heb de indruk dat er een behoorlijke hoeveelheid prut in het koelsysteem van mijn auto zit. De bodem van het expansievaatje laat namelijk al wat slurry zien, en ik vermoed dat er in de laagste punten nog wel wat meer zou kunnen zitten,hetgeen het koelend vermogen uiteraard beperkt. Mijn vraag: wie heeft er een goede procedure voor het spoelen van het syteem en wie weet of er goede chemicalien in de markt zijn die e.a. aan prut in oplossing kunnen brengen? koelsyteem va

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-04-2004 19:46 #67948 door
Beantwoord door in topic koelsysteem schoonmaken
ik heb hele goede ervaring met soda. Koelsysteem aftappen, vullen met water, hoeveelheid soda erin gooien, er een paar dagen mee rijden, weer aftappen, doorspoelen met schoon water (tuinslag) totdat het systeem alleen nog maar schoon water aftapt, en weer vullen met koelvloeistof (liefst nieuw natuurlijk). Als je systeem erg vervuild is, koelt ie nu veel beter!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-04-2004 21:58 #67947 door
Beantwoord door in topic koelsysteem schoonmaken
Ik wil dat ook gaan doen, maar heb geen aftapkraantje. Hoe kan ik de koelvloeistof nu aftappen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-04-2004 22:57 #67946 door
Beantwoord door in topic koelsysteem schoonmaken
Ik haal altijd de onderste slang van de radiator af. Mijn B20 heeft een aftapkraan op het blok nabij het oliefilter, maar die is om het laatste restje daaruit te kunnen laten stromen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-04-2004 12:54 #67945 door
Beantwoord door in topic koelsysteem schoonmaken
<p>Mijn ervaringen met soda zijn slecht. Je loopt het risico dat het niet goed oplost en dan ben je nog verder van huis. Er zijn speciale reinigingsmiddeltjes in de handel (autoshop) die je aan het koelsysteem kunt toevoegen en waarmee je dan enige tijd rondrijdt. Vervolgens het systeem aftappen, doorspoelen en vullen met nieuwe koelvloeistof. Het is aan te bevelem een aftapplug onder in de radiateur te (laten) maken, want dat scheelt een hoop gedoe en geklieder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.