olie en koelwater verlies

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-05-2004 20:52 #54702 door
olie en koelwater verlies is gemaakt door
wie weet raad onze motor b16 bverbruikt wel heel veel olie en koelwaterop de 400 km 2ltr olie en 3ltr water compressie is goed alle 4 op de elf motor loopt als een zonnetje heeft denk ik wel10 jaar stilgestaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-05-2004 22:16 #68651 door
Beantwoord door in topic olie en koelwater verlies
Ik neem aan dat er geen overduidelijke lekkage is van olie noch koelwater.<p>Verbruik van enige olie is voor een motor toegestaan, maar koelwater zou niet verbruikt mogen worden. <p>Heb je al eens gekeken of er sporen van olie in het koelwater te vinden zijn, en vice versa? Een goede compressie zou aanduiden dat de koppakking in orde is, maar je weet soms nooit. Sporen van olie in koelwater (of andersom) is het symptoom voor een lekke koppakking.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-05-2004 22:51 #68650 door
Beantwoord door in topic olie en koelwater verlies
Na tien jaar stilstaan is de kans groot dat zo ongeveer elke pakking danwel rubber in de motor vergaan zijn, zeker na `m weer een keertje lekker warm, zeg maar heet te stoken door het reviven na zoveel tijd..... Ga er maar vanuit dat ie op een punt of tig vanalles zou kunnen lekken, binnenin en buitenom. Je ziet nog nergens iets uitlopen?? Ook geen raar lichtblauwe pluim achteruit??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-05-2004 08:36 #68649 door
Beantwoord door in topic olie en koelwater verlies
fijn dat jullie zo snel reageren het is inderdaad zo dat hij een blauwe pluim rookgeeft en met hoge snelheid dan het gas loslaten is het helemaal blauw achter de auto. sporen van olie en water heb ik nog niet kunnen ontdekken ook geen mayonaise wel heb ik bij het schoonmaken van de ontluchtings pijp ontdekt dat het er wel heel erg vies dikke olie smurrie in zat.inmiddels heb ik err een middel in gegooit wat het olie verbruik zou moeten verminderen maar ja je wil toch graag weten waarom?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-05-2004 09:22 #68648 door
Beantwoord door in topic olie en koelwater verlies
Niet gehinderd door kennis van de b16 vraag ik mij af of deze net als een b20 klepsteelafdichtingen heeft? Als die verdroogt zijn kan je er langs heel wat olie in de cilinders krijgen.Rob Peereboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-05-2004 09:24 #68647 door
Beantwoord door in topic olie en koelwater verlies
Mayonnaise treedt bij veel auto's op in de winter in combinatie met korte ritten. Da's niet anders bij mijn Amazon, en met dit weer gebeurt dat dus ook niet. Dus in jouw geval is mayonnaise nog een teken van een lekke koppakking. <p>Middeltjes om olieverbruik te verminderen heb ik het niet op. Met een beetje pech zouden die meer kwaad dan goed kunnen doen... Dat geldt overigens voor heel veel "wondermiddelen" die je aan de olie kunt toevoegen...liever niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-05-2004 21:35 #68646 door
Beantwoord door in topic olie en koelwater verlies
het kan zijn dat de motor is voorzien van een orginele oliekoeler {warmtewisselaar]die inwendig doorgeroest is dan krijg je bij een goed lopende motor het zelfde resultaat water en olie komen dan in de koeler bij elkaar PS de koeler zit op de zijkant van het blok bij het oliefilter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.