oliekoeler

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-08-2004 13:25 #54402 door
oliekoeler is gemaakt door
In de P1800S, ES en 140-serie werden (verschillende typen) oliekoelers toegepast, die in principe op iedere B18 / B20 passen. Heeft iemand hier ervaring mee / effect merkbaar ? Uit de onderdelenboeken is duidelijk hoe de oliekoeler in de P1800S aangesloten wordt (aanvoer via aparte vertakte onderste radiatorslang, afvoer via pijp naar ingang aan zijkant waterpomphuis, net boven pijp voor kachelaansluiting), maar bij het latere P1800ES / 140 serie model niet (daar staat voor de afvoer een slang getekend, maar waar/hoe die aangesloten wordt is niet duidelijk....) - weet iemand hier meer over ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-08-2004 15:14 #69911 door
Beantwoord door in topic oliekoeler
De oliekoelers welke op de B18 P 1800 werden geleverd hadden een slechte reputatie, door lekkage kon opgewarmde olie vuur vatten.Zelf heb ik geen ervaring hiermee, ik zie ze wel geregeld in Zweden (SVIS-lagret) liggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-08-2004 15:47 #69910 door
Beantwoord door in topic oliekoeler
Er zijn koelersets leverbaar die met een adapter tussen het blok en het filter passen. Een losse koeler komt dan voor de radiateur. Ik heb een originele op mijn p1800 van '70, maar die werkt pas bij hoge buitentemperatuur en stevig doorrijden. Ik denk dat het alleen nut heeft als je in de zomer de bergen ingaat of een caravan gaat trekken of zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-08-2004 18:46 #69909 door
Beantwoord door in topic oliekoeler
Bernard : P1800 van '70 ? Een B20 ? dan heb je waarschijnlijk het nieuwere type oliekoeler, die nu nog bij het VOD, Nordicar, etc, te koop is. Kun je ook aangeven hoe die bij jouw aangesloten is (het onderdelenboek op de CD is hier niet duidelijk over) ? Bvd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.