waterpomp montage

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-08-2004 13:53 #54393 door
waterpomp montage is gemaakt door
Tijdens het monteren van het koelwatersysteem in m´n B18 ben ik op het volgende probleem gestuit.Schuin onderuit de waterpomp komt een pijp, die de verbinding moet verzorgen met de radiateur. Deze (water)pijp is van een montagepijpje voorzien, dat haaks op de waterpijp is gemonteerd. Door dit montagepijpje komt een bout, die in het blok geschroefd dient te worden. De waterpomp is reeds gemonteerd, maar ik krijg met geen mogelijkheid de waterpijp zo in de pomp gepositioneerd dat die aan het blok geschroefd kan worden. Die ik mijn waterpomp eerst los te maken? Tips zijn van harte welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-08-2004 14:32 #69949 door
Beantwoord door in topic waterpomp montage
kan ik me haast niet voorstellen als ik er van uit ga dat je ZEKER weet dat je een goed model waterpomp hebt gemonteerd (oude al met nieuwe vergeleken?. ik weet niet beter, of het gewraakte pijpje moet eenvoudigweg achteraf gemonteerd kunnen worden, dus als de waterpomp al gemonteerd is. gebruik je voor het pijpje wel de goede (dunne) rubberen pakkingring ? Probeer anders eerst eens het pijpje te plaatsen zonder pakking en kijk waar het precies niet past en laat dat dan even weten. kunnen we weer meedenken. Ik herinner overigens dat je ook nogal veel moeite had met het verwijderen van dat pijpje en dat geeft (nu zéker) toch te denken. Normaliter zit dat pijpje nl. helemaal niet zo vast. misschien eigenbouw oid?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-08-2004 23:43 #69948 door
Beantwoord door in topic waterpomp montage
afgelopen weekend heb ik ook een nieuwe waterpomp geplaatst (weet Henry alles van). de genoemde pijp ging er "makkelijk" in, draaiende beweging en tegelijkertijd hard duwen. ik had meer moeite methet monteren van de pomp. heb het uiteindelijk gedaan met behulp van een krik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-08-2004 12:57 #69947 door
Beantwoord door in topic waterpomp montage
Off topic, maar toch: <br> Monteren van de pomp mbv een krik? Klinkt als monteren van lampje met een moker... Wat was het probleem?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-08-2004 19:45 #69946 door
Beantwoord door in topic waterpomp montage
Wat helpt bij het monteren van de pijp, deze insmeren met wat vaseline oid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2004 19:41 #69945 door
Beantwoord door in topic waterpomp montage
Eerst de waterpomp losmaken.... dan het pijpje met de bout erin.... daarna waterpomp monteren en er een beetje druk op zetten.....Zo sluit ie het pijpje ook weer waterdicht af.... succes. Zit er in jouw waterpomp ook een rond gaatje???/ en zit er een pakking aan de bovenkant bij de 2 rubberen ringetjes????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.