"temperatuurvoeler" loshalen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2004 18:48 #54363 door
Ik ben bezig om het dashboard van mijn amazon te verwijderen. Ik heb volgens mij het uiteinde van het buisje voor de koelwater-thermometer gevonden (op de cilinderkop) maar die kan ik met een steeksleutel niet losdraaien omdat ik last heb van o.a. een cilinderkop-bout. Is het verstandig om deze eruit te draaien en daarna (met een momentsleutel) weer vast te draaien of weet iemand nog een andere oplossing?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2004 19:13 #70123 door
Beantwoord door in topic "temperatuurvoeler" loshalen
Hallo, je hoeft de kopbout niet los te halen. Neem een passende ringsleutel en zaag die zodanig in dat de leiding van de temperatuur-voeler er doorheen kan. Heel simpel dus. Je kunt natuurlijk ook een "open" ringsleutel kopen... Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2004 08:16 #70122 door
Beantwoord door in topic "temperatuurvoeler" loshalen
Of als de temperatuurvoeler niet te vast zit, de steelsleutel vertikaal op de moer plaatsen. heb je net genoeg ruimte om de moer los te draaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2004 21:55 #70121 door
Beantwoord door in topic "temperatuurvoeler" loshalen
De voeler is los. Met een "open" ringsleutel had ik nog te weinig ruimte dus moest eerst de kachel er uit. Ik denk dat er ook nog een remleiding los moet om de voeler te bevrijden, de remleiding is zo over het slangetje van de voeler gelegd zodat de voeler er niet onderdoor past...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.