thermostaat b18d

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2005 13:18 #53630 door
thermostaat b18d is gemaakt door
De thermostaat in mijn amazon (B18D,1965) is er eentje van 82°. Klopt het dat die eigenlijk 77° moet zijn (zoals volgens Haynes)? Nu (met 82°) loopt de temperatuur op tot het derde groene vakje en loopt dan langzaam terug naar het tweede om dan terug te gaan naar het derde, weer terug, enz......(thermostaat open,toe,open,toe,..?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2005 16:41 #73862 door
Beantwoord door in topic thermostaat b18d
82 graden is volgens mij goed. Dat de temperatuur fluctueert zoals je aangeeft komt omdat de thermostaat waarschijnlijk kapot is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2005 23:33 #73861 door
Beantwoord door in topic thermostaat b18d
Zoals Bernard zegt, waarschijnlijk thermostaat kapot, kan nog jaren goed gaan, kan ook morgen vastzitten, gewoon even vervangen voor die ong. 8 euro dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-03-2005 08:54 #73860 door
Beantwoord door in topic thermostaat b18d
Ik heb de thermostaat getest in een pannetje kokend water, hij werkt normaal (hij is ook nieuw sinds enkele maanden, toen heb ik deze erin gezet omdat de verwarming het slecht deed).
Mijn teorie is dat het koelwater niet warm genoeg wordt, bv max 84°, ook dan zal de thermostaat open en dicht gaan. Maar kan het dat het water niet warm genoeg wordt en wat is dan de oorzaak? Ter info: er zit een standaard radiator in en de motor loopt nooit te warm,ook niet in de file of bij lang stationair draaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-03-2005 08:58 #73859 door
Beantwoord door in topic thermostaat b18d
Kenmerk van een goed werkende thermostaat is dat de temperatuur constant blijft. Een thermostaat gaat ook geleidelijk open en niet ineens. Ik hou dan ook vol dat je thermostaat niet goed is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-03-2005 09:07 #73858 door
Beantwoord door in topic thermostaat b18d
Alvast bedankt voor het meedenken. Ik ga me een geschikte thermometer aanschaffen en ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-06-2006 19:42 #73857 door
Beantwoord door in topic thermostaat b18d
En toen was het stil... Jammer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-06-2006 22:36 #73856 door
Beantwoord door in topic thermostaat b18d
Sinds toen heb ik er niets meer aan gedaan en alles werkt nog altijd normaal behalve het schommelen van de temperatuuraanduiding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.