volume koelwater

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2005 16:12 #53488 door
volume koelwater is gemaakt door
B18B/1965 zonder expansievat. Toen ik het koelwater wou verversen kwam er maar iets meer dan 4 liter uit. Het kraantje onderaan de radiator en dat van het motorblok stond open en ook de verwarmingskraan. Nu volgens Haynes zou dat 8,5 liter moeten zijn. Kloppen deze gegevens van Haynes? En wat kan het probleem dan zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2005 19:01 #74573 door
Beantwoord door in topic volume koelwater
Radiatordop verwijderen en de kachelslangen losnemen. Het kan zijn dat er dan nog wat uitkomt. Die 8,5 liter heb ik er overigens ook nooit ingekregen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-04-2005 11:56 #74572 door
Beantwoord door in topic volume koelwater
Als er echt maar +/- de helft uitkomt lijkt het mij niet zo'n goed idee om na te spoelen met water want dan riskeer je dat er 4 liter water in het systeem blijft bij het vullen met vers koelwater...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-04-2005 19:01 #74571 door
Beantwoord door in topic volume koelwater
Als voorbereiding om het uit de auto halen van m'n huidige motor heb ik vandaag het koelsysteem afgetapt en diverse onderdelen daarvan verwijderd. Ik heb nu een 10 l emmer staan met koelvloeistof die voor 3/4 vol is. Een deel is bij het aftappen langs de opvangbak gevallen. Eigenlijk zou je toch aardig in de buurt van de 8 liter uit je blok,radiator en verwarming moeten krijgen...
<p>
Het gaat hier om een B20A met expansievat, maar dat zou niet al teveel verschil mogen maken met de B18, lijkt mij...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2005 16:42 #74570 door
Beantwoord door in topic volume koelwater
Bij mij ging er ook maar een kleine 5 liter in! amazon b18 1965.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-04-2005 21:35 #74569 door
Beantwoord door in topic volume koelwater
Por maar eens met een stalen pennetje in het aftapkraantje van je motorblok om de roest en andere aanslag te verwijderen en zie hoeveel er dan nog uitkomt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.