koelvloeistofverlies

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-05-2005 23:57 #53310 door
koelvloeistofverlies is gemaakt door
hallo, afgelopen zaterdag een terrasje gaan pikken in valkenburg maar tot mijn verbazing zag ik dat mn temp. meter te ver omhoog ging. bij een garage bijgevuld. na het terrasje zag ik een klein plasje tussen voorwiel en balk. zondag ben ik toch maar eens op zoek gegaan en heb de rubberen mat eruit gehaald aan bestuurderskant. de vloer stond hier blank met koelvloeistof. mn verwarming heeft het altijd al slecht gedaan. nu mn vraag: zit die lekkage meestal bij dat "ding" waar dat koperen draadje aan hangt???? heet dit "ding" de kachelkraan of de thermostaat??? of zijn er nog meer mogelijkheden??? het betreft trouwens een katterug. alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-05-2005 09:19 #75314 door
Beantwoord door in topic koelvloeistofverlies
De kachelkraan is inderdaad een mogelijke bron van lekkage, maar ook de kachel zelf! Matten eruit dus, motor aan en kijken waar het koelwater gaat lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-05-2005 19:13 #75313 door
Beantwoord door in topic koelvloeistofverlies
hallo Roel,
heb je dat lekkageprobleem bij die mooie GRIJZE katterug?
dan heb jij in Meerssen bij de overweg moeten wachten, stond je bij mij voor de deur.
ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn amazon station en kunnen oplossen met BAR's LEAK radiator spul.
dit was al langer dan een half jaar geleden en geen probleem meer gehad.
succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-05-2005 20:58 #75312 door
Beantwoord door in topic koelvloeistofverlies
additieven zoals bar's leak kunnen helpen afhankelijk van het soort lek, maar zou je toch meer moeten zien als een tijdelijke reparatie; bij vermoeden van lekkage laat ik het systeem altijd even bij de garage afpersen, kan de auto ook even op de brug om alles goed te zien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-05-2005 09:30 #75311 door
Beantwoord door in topic koelvloeistofverlies
ja jacques, dat was ik dus. maar ik ga toch liever de kraan vernieuwen. ik neem aan dat er niets aan te repareren valt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-05-2005 20:21 #75310 door
Beantwoord door in topic koelvloeistofverlies
Hallo,

Bij mijn amazon was het inderdaad de kachelkraan, dus nu rijd ik voorlopig constand met de verwarming aan zodat er geen vloeistof meer de cabine in loopt.Ik heb begrepen dat die kraantjes bijna niet te repareren zijn dus hetzal wel een nieuwe worden.

Succes Richard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-05-2005 23:17 #75309 door
Beantwoord door in topic koelvloeistofverlies
kan ik dan de 2 slangen die vanaf de motor naar de kraan gaan met elkaar verbinden??? en als de lekkage dan weg is betekent het dat de kraan de boosdoener is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-06-2005 08:24 #75308 door
Beantwoord door in topic koelvloeistofverlies
Dat kan wel, maar het wordt wel erg warm binnen. Om te testen of de kraan de boosdoener is, is het wel een goede manier. Wil je er langer mee rijden, dan is het wellicht handiger de slangen af te doppen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-06-2005 13:32 #75307 door
Beantwoord door in topic koelvloeistofverlies
Je kan de kachel ook gewoon tijdelijk buitensluiten door aanvoerslang rechtstreeks aan afvoerslang te koppelen. Dan kan je rijden zonder lekkage of koelvloeistofverlies. Je vind natuurlijk niet uit waar de lekkage dan zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-06-2005 23:06 #75306 door
Beantwoord door in topic koelvloeistofverlies
ik heb inderdaad de aan- en afvoerslang met elkaar verbonden middels een stukje waterleidingpijp 15 mm. de lekkage is verdwenen dus het ligt zeker aan de kachelkraan. ik baal enorm als je een onderdeel vervangt en achteraf blijkt dat het daar niet aan ligt. allemaal bedankt voor jullie raad en tips.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.