koeling 544
- Bezoeker
Raar probleem. Als ik met de 544 met koude motor wegrijd loopt de temperatuur op zoals het hoort. De meter blijft echter oplopen tot in het rode gedeelte. De thermostaat werkt pas als ik het contact een keer uitzet en opnieuw start (of gewoon contact uit/aan en in de versnelling gewoon "doorstarten"). De thermostaat kan het niet zijn, heb ik n.l. al vernieuwd. De waterpomp lijkt me heel onwaarschijnlijk, want na het "herstarten" werkt alles perfect. Een meter die blijft hangen lijkt het me ook niet te zijn want de temperatuur lijkt echt op te lopen, maar wat dan wel ? Als de motor warm is heb ik het probleem niet. Dan loopt hij gewoon op, maar zakt vanzelf als de thermostaat open gaat. Ideeen ??????
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Het koelsysteem doorspoelen met een schoonmaakmiddel kan je ook nog proberen.
Verkrijgbaar bij een automaterialen winkel of Halfords.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Vergeten te zeggen. Dacht zelf eerst ook dat de meter of sensor het probleem veroorzaakte. Dus de meter vernieuwd. Misschien moet ik er toch nog maar eentje proberen te lenen, kijken of er toch een probleem in de meter zit. Aan de andere kant, wat zou het probleem kunnen zijn. Immers, als ik start met warme motor wijst hij perfect aan en heeft hij het probleem niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Waarom denk jij eerder aan lucht in het systeem ? Koelvloeistofniveau is goed.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Dit gaatje moet er voor zorgen dat er altijd een kleine stroming is van (warm) water door de thermostaat richting radiateur. De reden hiervan is dat als de thermostaat volledig zou afdichten, het water aan de bovenkant van de thermostaat volledig koud zal blijven. De thermostaat zal in dat geval dus ongeveer de gemiddelde temperatuur van motorwater - radiateurwater aannenem. Dit betekent dat hij (te) laat open kan/zal gaan.<br>Oudere type thermostaten hebben dat kleine gaatje soms niet waardoor het vaak erg lang duurt voordat de thermostaat de eerste keer open gaat. Eenmaal op temperatuur is er geen probleem. Misschien iets om te checken dus.<br>Succes, Ben.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
rob Hendriks
Is dit het niet, dan de meter toch maar eens controleren in een pannetje met water en een temperatuurmeter.
Succes
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.