radiateur service west

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2006 10:54 #52403 door
radiateur service west is gemaakt door
Net mijn gereviseerde radiateur opgehaald bij radiateur service west in Rotterdam. Ik had hier een jaar geleden al over gevraagd, maar ik ben niet zo snel... Anyway, ik moest een B16 radiateur ombouwen naar B18. Daarvoor heeft hij de onderbak omgedraait, de oude aansluitingen dicht gemaakt en een nieuwe aansluiting helemaal in de hoek gezet. Daarnaast nog een plug voor een evt. thermostaatcontact. Het kraantje heb ik maar weggelaten. Dan nog een "tropenblok" met 105 koelrijen i.p.v. 56. En alles weer zwart gelakt. En dat voor 200 euri's. Ik ben best tevreden, alles past netjes en ziet er degelijk uit. Alleen de afwerking is niet zo mooi. Ik denk dat ik de bovenbak nog een keer netjes gladschuur en opnieuw in de radiatorlak zet, want nu ziet het er een beetje rommelig uit. Maar ja, om nou bij RSB 500 euro te gaan betalen voor een heel gelikt radiatortje, is ook weer zo wat. Nu moet ik nog op zoek naar een betere onderste waterslang, want ik vind de bocht nu een beetje te krap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2006 12:59 #79871 door
Beantwoord door in topic radiateur service west
misschien dat ik wat gemist heb, maar wat was de reden om dit op deze manier te doen? voor nog geen 200 euro zijn er toch genoeg kant en klare (ruil) radiateurs te koop?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2006 13:18 #79870 door
Beantwoord door in topic radiateur service west
Ja, maar geen B16 radiateurs die omgebouwd zijn voor een B18. Bij een B16 zit de onderste slang aan de andere kant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2006 18:00 #79869 door
Beantwoord door in topic radiateur service west
Een B18 radiateur past niet in de auto, neem ik aan? Of zit het anders?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2006 19:43 #79868 door
Beantwoord door in topic radiateur service west
Een B18 radiator past alleen als je ook een B18 front en een B18 motorkap instaleerd. Anders zitten de motorkapscharnieren in de weg. Ik heb dat dus niet gedaan, want mijn plaatwerk in die hoek was nog goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-03-2006 10:54 #79867 door
Beantwoord door in topic radiateur service west
Nog iets, ik zit nu erg te twijfelen over de radiator jaloezie. Zal ik die weer monteren? Zo even op het oog scheelt dat zo 10% van het koeloppervlak. En met een B18 schijnt het toch al krap te zijn. Ik vind het alleen zo grappig ding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-03-2006 19:25 #79866 door
Beantwoord door in topic radiateur service west
Gewoon doen, is toch hardstikke leuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2006 10:53 #79865 door
Beantwoord door in topic radiateur service west
Hmm, ja. Ik ga wel vanzelf zien of ik genoeg koeling overhoud. Zo niet, dan is hij er snel weer uitgesloopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.