expansievat

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2006 17:28 #52364 door
expansievat is gemaakt door
Is er een verklaring voor dat na een lange rit het expansievat koud is en er geen druk op staat als de dop er af wordt gedraaid ? Volvo 144,B20,LPG .Temp.meter netjes in het midden .Lucht in het LPG-systeem ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2006 21:26 #80018 door
Beantwoord door in topic expansievat
Wellicht is er een misverstand. Een systeem met expansievat heeft een drukdop op het expansievat en een vaste dop op de radiateur. Er is daarmee ook druk ín het expansievat.
Bij een overloopsysteem is er een drukdop alleen op de radiateur en niet op het overloopvat. Daarmee dus ook vaak geen echte slangklemmen op de slang naar het overloopvat. Dit overloopvat wordt nauwelijks warm en is ook drukloos. Het zorgt voor opvang van teveel koelvloeistof bij uitzetting en kan bij afkoeling voor extra vloeistof zorgen.
Daarmee zou je vraag kunnen zijn beantwoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-04-2006 05:41 #80017 door
Beantwoord door in topic expansievat
Marcel,dank je wel voor de uitleg .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2006 16:25 #80016 door
Beantwoord door in topic expansievat
naar mijn mening komt er wel druk op het expansie vat.Er zit dan ook een dop op met een veer.Je moet goed op letten dat er voor de b18 en b20 verschillende vaten zijn .Ze worden vaak verwisseld,dat maakt niet ui als je maar de goede dop bij de fles hebt.De ene fles heeft namelijk een langere nek dan de andere.Hier zitten gaatjes in waardoor de druk weg kan aals de veer wordt ingedrukt.Als je een lange nek hebt met een korte dop blijven de gaatjes open en wordt er geen druk opgebouwd en zal het water sneller koken .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.