motor temperatuur loopt op ?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-05-2006 14:44 #52286 door
Hallo !! ik heb een vraag, sinds een dag of 2 (vlinders in mijn.. ach nee) loopt de temperatuur van mijn motor hoog op. Nou is het inderdaad warm maar bij stationair draaien wist die hem altijd netjes op het witte streepje te houden, nu loopt die bij stationair draaien gewoon door naar het rode, heb meteen mn kachel aangemikt en dan hou je het wel onder controle maar goed, iemand een idee waar ik moet gaan zoeken ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-05-2006 14:45 #80396 door
Beantwoord door in topic motor temperatuur loopt op ?
oh ja, koelwater is netjes op pijl, motorolie ook. Motor is een revisiemotor met een nieuwe waterpomp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-05-2006 15:28 #80395 door
Beantwoord door in topic motor temperatuur loopt op ?
Is je temperatuurmeter nog goed? Je kunt hem ijken door de voeler in een pannetje kokend water te hangen. Als je van onder je dashboard naar boven loert kan je op de temperatuurschaal een 100 graden merkteken zien. Als die goed is, kan het van alles zijn natuurlijk. Kapotte termostaat, ontsteking staat veel te vroeg, dichtgeslibde radiator...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-05-2006 18:45 #80394 door
Beantwoord door in topic motor temperatuur loopt op ?
Er zijn verschillende thermostaten in omloop, die dus verschillende werktemperaturen geven. Vaak blijkt ook dat de temperatuurmeter erg enthousiast is en onbewuste een zorgelijk kijkende bestuurder oplevert. Zelf heb ik gemerkt dat een amazon wel eens lastig te ontluchten is, dit is goed gegaan? Mijn (elektrische) fan slaat in bij 75 graden onderin de radiateur terwijl de meter op het dashbord bijna de klok uit wil. Vandaag teruggekomen van een vakantie van de Veluwe met de caravan terwijl de hele weg de meter op drie-kwart stond en toch geen enkel temperatuur probleem.....ook niet in de file.
Laatste tip: voel eens met een opwarmende motor dat je radiateur mooi over het gehele oppervlak warm wordt anders zou wel eens de radiateur (gedeeltelijk) verstopt kunnen zitten. succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-05-2006 06:10 #80393 door
Beantwoord door in topic motor temperatuur loopt op ?
KAn inderdaad van alles zijn. Ik had hetzelfde probleem met mijn ama en de boosdoener in mijn geval was de thermostaat.

succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-05-2006 13:43 #80392 door
Beantwoord door in topic motor temperatuur loopt op ?
Het kan zelfs de afstelling van de kleppen zijn, maar dan loopt de motor ook minder mooi en wordt hij vooral warmer bij meer toeren ipv stationair.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.