voorverwarming koelvloeistof

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-06-2006 21:30 #52177 door
Mijn amazone met B16 motor (6 volt nog) lekte de laatste dagen behoorlijk koelvloeistof. Er zit en systeem op met een verwarmingspiraal om het koelsysteem op temperatuur te krijgen (of te houden). Dat was de oorzaak van de lekkage. Ik kon het systeem zonder kracht zomaar uit het motorblok pakken.
Ik kan hiervan geen onderdelen vinden op de CD-rom die ik heb.
Op de verwarmingspiraal lijken wel een rubber ring en een pakking te zitten, maar deze zijn behoorlijk hard geworden. Wellicht kan ik het hele systeem er af halen en er gewoon een dop in zetten.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-06-2006 23:12 #80910 door
Beantwoord door in topic voorverwarming koelvloeistof
Ik kocht ook zo'n oud motorverwarmingssysteem, haalde de achterste vriesplug eruit en monteerde het geheel Helaas was het ijzertje dat het geheel op zijn plaats houdt te veel ingevreten.De rubberring is te vervangen door een ring van een thermostaat door te snijden en dan met superlijm weer op de goede maat aan elkaar te plakken. Ik ga dit leuke hebbedingetje nog wel eens monteren als ik een ander dwarsijzertje heb. Tot die tijd zit er weer een vriesplaatje in (een bol plaatje dat je met een flinke klap klemt in de vriesplugopening Ik hoop dat ik het duidelijk heb verteld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-06-2006 23:44 #80909 door
Beantwoord door in topic voorverwarming koelvloeistof
Dit is een zgn standkachel. Kun je met een koudemotor direct wegplanken.
Is waarschijnlijk geen ori. volvo item. je zult zelf iets moeten fabrieken vrees ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-06-2006 23:51 #80908 door
Beantwoord door in topic voorverwarming koelvloeistof
Nou euh, een standkachel is wel iets meer dan alleen maar een 220V elektrische motorverwarmer (met tijdklok in huis) zoals je wel meer ziet in Scandinavische importwagens - in ons niet zo koude landje niet echt nodig en dus idd eenvoudig door een nieuwe vriesplug te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.