halfords - cooling ventilator voor in auto

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-07-2006 21:58 #81478 door
Alles wat blaast en doet helpt helemaal niks, het blaast alleen die warme lucht naar je hoofd. Niet handig dus. <br>
Het apparaat van Halfords zou kunnen helpen, dat moet toch echt wel koude lucht blazen, een dynamo, zeker een wisselstroom moet dat wel aankunnen, als je de gewone blower uit zet. <br> Maar: het geheel koelt met koud water, dat het liefst zo koud mogelijk moet zijn. Als jouw auto de hele dat op de parkeerplaats staat, met dat ding voor het achterruit, is dat water warm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-07-2006 22:58 #81477 door
alleen een echte airco zorgt voor voldoende koeling, dit apparaat van 15 euro kan daar echt niet aan tippen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-07-2006 10:55 #81476 door
Toevallig kreeg ik het apparaat wat je noemt onlangs voor m'n verjaardag, maar het bleek een flinke kast te zijn waarvoor ik geen ruimte kon vinden op het dashboard. Ik ben ermee terug gegaan naar de Halfords om een handzamere fin uit te zoeken, zo ééntje die met een zuignap aan je vooruit kan worden bevestigd. Terwijl ik aan de kassa stond om de ruil te regelen, kwam een andere klant het apparaat terugbrengen waar jij over schrijft. "Het kreng werkt voor geen meter" was haar commentaar. De verkoopmedewerker gaf haar nog de tip om er in plaats van water ijsblokjes in te doen. De klant keek hem meewarig aan. Dat betekent natuurlijk dat je alleen koeling hebt als je net van huis vertrokken bent, en bij 30 graden buitentemperatuur kun je gevoeglijk aannemen dat de ijsblokjes met maximaal een half uur wel gesmolten zijn natuurlijk. Mij lijkt het dus geen goeie optie.
De fin die wij nu hebben is ook niet ideaal, want hij is eigenlijk te zwak. Zelfs op de voorstoelen voel je maar een klein zuchtje...
Ik zou dus omkijken naar een fin met een flinke blaaskracht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-07-2006 11:33 #81475 door
Bedankt Sander, dat lijkt me afdoende informatie. Dat, samen met de andere reacties hier, en de prijs van 14,95 doet mij wel realiseren dat dit inderdaad nooit echt wat kan zijn voor in mijn Amazon.<br><br>
NB: Die fins voor op de voorruit, gaan die op battarijen ofzo, of ook aangesloten op de accu? In het eerste geval, gaat dat een beetje lang mee?<br><br>
Vincent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-07-2006 22:30 #81474 door
Ik heb dat kastje van Halfords al 2 jaar in de auto. Deze heeft 2 standen en werkt naar behoren.
Je vult een bakje met water zet hem op de kop erin en door de stoffen doekjes word water op gezogen en word zo door je auto geblazen. wat inderdaad voor een minimale verkoeling zorgt.
De mijne heb ik weggewerkt voor de pook en staat dus nergens in de weg, de tip van de ijsblokjes werkt maar is omslachtig ik gebruik altijd leidingwater maar met een ritje van limburg naar zeeland is het water zo op rij temperatuur. 80 % van de tijd staat ie droog en gebruik ik alleen de blower functie ervan.
Ik zie hem nu als een goede ventilator maar een airco vervanger.....NEE dus.
Succes met het koelen van je volvo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.