Kenlowe fan

  • B. Hamelink (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-08-2006 23:21 #51920 door B. Hamelink (GAST)
Kenlowe fan is gemaakt door B. Hamelink (GAST)
<p>Ik heb via het VOD een kenlowe electr.koelfan gekocht om te plaatsen</p><p>in mijn amazone.Heeft iemand een nederlandse handleiding.</p><p>Of kan iemand mij een en ander uitleggen bv moet de sensor in bovenste</p><p>of onderste aansluiting van de radiateur.De lucht wordt door de radiateur geblazen</p><p>richting de motorruimte(niet zuigen neem ik aan)</p><p>De oorspronkelijke v-snaar aangedreven fan kan ik die weglaten.</p><p>En hoe stel je de electr.fan goed in.</p><p>Als iemand me kan antwoorden graag.</p><p>Gr. Bob</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Harold Schmeitz (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
20-08-2006 23:15 #82117 door Harold Schmeitz (GAST)
Beantwoord door Harold Schmeitz (GAST) in topic Kenlowe fan
Sensor gaat in onderste (uitgaande) aansluiting. De fan hoeft nl alleen aan te springen als de rijwind niet voldoende is. Lucht wordt richting motor geblazen.
De originele fanbladen kunnen van de poelie verwijderd worden.
En instellen : motor warm laten lopen en aan de stelknop draaien tot de fan aanslaat als de temperatuurmeter op ca. 75-80% van de schaal staat.

Groeten, Harold

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2006 11:34 #82116 door Henk Leenders
Beantwoord door Henk Leenders in topic Kenlowe fan
<p>Helemaal fout Harold Schmeitz! De sensor stop je in de <strong>bovenste radiator slang</strong> en wel zo dat die NIET in de richting van de motor wijst.</p><p>Het afstellen gaat alsvolgt. Laat de motor op bedrijfstemperatuur komen enwel zodanig dat de wijzer royaal naar rechtswijst. Draai dan aan de knop van de electrische fan zodat deze net aanspringt. Zorg er wel voor dat de kachelkraan op warm staat.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
26-11-2006 17:07 #82115 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Kenlowe fan
<p>Ik wil toch even reageren, Waarom zit er dan bij alle andere auto's de temperatuurzender van de koelvin onderin de radiateur? Op moment dat het koelwater te warm wordt oftewel te weinig afgekoeld door de radiateur dan pas hoeft de blower in werking te komen. Die meting vind dus onderin de radiateur plaats.</p><p>Ik heb een volkswagen zenderhouder onderin de onderbak van radiateur laten solderen en een sensor van een peugeot 504 gemonteerd. Werkt al jaren tot tevredenheid. Met een blower van een BX</p><p>En voor de zekerheid een losse schakelaar onder het dashbord zodat ik van binnenuit ook de fan kan aanzetten. Gebruik deze schakelaar eigenlijk nooit.</p><p>gr marcel.</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.