Radiator Amazon in Volvo 144

  • Timo Van de Kasteele (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-10-2006 15:16 #51773 door Timo Van de Kasteele (GAST)
Radiator Amazon in Volvo 144 is gemaakt door Timo Van de Kasteele (GAST)
Momenteel bezig met het restaureren van een Volvo Amazon Combi. Voor die restauratie hebben we een donorauto gekocht die nu helemaal gestript is. Gevolg, dubbel materiaal. Zo heb ik nu twee gave radiators. Aangezien dit de dikkere exemplaren zijn kwam het idee op om er eentje over te plaatsen in mijn 144. Alleen de vraag is, past dit? Heeft iemand dit ooit geprobeerd?

Groeten,

Timo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2006 15:35 #82809 door Henry van Leusden
Beantwoord door Henry van Leusden in topic Radiator Amazon in Volvo 144
Heeft alle schijn van een defecte distributie. Een relatief eenvoudige ingreep (vervangen distributietandwiel(en). Zekerheid heb je na demontage van het distributiedeksel ( radiator en krukaspoelie er af, daarna kan je bij het distr.deksel ). Succes .

Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Timo Van de Kasteele (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-10-2006 15:40 #82808 door Timo Van de Kasteele (GAST)
Beantwoord door Timo Van de Kasteele (GAST) in topic Radiator Amazon in Volvo 144
Van Leusden, het gaat hier niet om een defecte distributie, maar om<span style="font-weight: bold;"> het feit of een Amazon radiator in een 144 past.</span> De distributietandwielen doen daar niet toe.

Timo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2006 17:00 #82807 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Radiator Amazon in Volvo 144
gewoon even nameten en kijken of de aansluitingen overeen komen. Als de hoogte/breedte diepte goed zijn lijkt het mij geen probleem de capaciteit is voor een b18/20 dus die is hetzelfde.Eventueel bevestiging aanpassen.succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2006 08:45 #82806 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Radiator Amazon in Volvo 144
De radiatoren in de 144 zijn vanaf 1972 of 1973 (weet ik niet zeker) veranderd en groter geworden. Daarmee zijn ook de luchtroosters onder de bumper verschenen en is de slang vanaf de thermostaat niet meer recht naar voren tot het midden van de radiator maar naar de zijkant.

Maar als het past, past het uiteraard. ff proberen.

Ik heb net deze tekst ook zowat bij een verkeerd onderwerp geplaatst. Misschien raakt de site een beetje in de war als je met Firefox meerdere tabs gebruikt?

Rob.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.