koelsysteem schoonmaken! Help!

Lees meer
15-01-2007 23:44 #51571 door Marc Timmers
koelsysteem schoonmaken! Help! is gemaakt door Marc Timmers
<p>Naar aanleiding van mijn probleem met de oliedrukmeter (volvo 164) ben ik gaan zoeken naar het probleem en vond ik slush in luchtfilter, radiateur enz (zie ook bij motor oliekoeler weg?). Ik heb inmiddels goede tips gehad en ik zal de oliekoeler niet vervangen maar weg laten. Morgen de uitslag of de oliekoeler inderdaad "de oorzaak" van het probleem was. Ondertussen heb ik de kop gedemonteerd en heb ik een laag drap (geen slush meer maar meer een laag modder) van 2 cm in de koelkanalen van het blok. Schoonmaken dus. Ik heb een emmer lauw watre genomen en een slangetje naar de voorste opening laten lopen. Het water loopt er dan netjes via de uitgang van voorheen de oliekoeler weer uit. Uiteraard geeft dit niet genoeg druk, de modder verdunt niet genoeg, dus voorzichtig met een schroevedraaier en later een minikwastje van bumper naar raam werken. Alsd je veel geduld hebt gaat dat tot op zekere hoogte maar ik ben eigenlijk op zoek naar een soort "Sucktion", zie ER of je plaatselijke tandarts. Stofzuiger met een balpen hoesje ofzo. Water er door heen spuiten lijkt me niet handig als je niet alles nat en vies wilt hebben. Heeft iemand hier ervaring mee of is er een Willie Wortel? Overigens prachtig toch dat zo'n volvo maar keurig blijft lopen, wat er ook gebeurd!</p><p>Marc</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Niels Bijl (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-01-2007 00:04 #83725 door Niels Bijl (GAST)
Beantwoord door Niels Bijl (GAST) in topic koelsysteem schoonmaken! Help!
<p>Beste Mark,</p><p>Zo n ding koop je bij een watersport winkel (heb ik gedaan) dit noemt men een oil extractor je kunt mbv een vacuumpomp de olie (of rommel) uit je carter zuigen bij olieverversen in een boot waar je de oude olie niet kun aftappen. Gebruik dat ding echt overal voor!</p><p>Kijk eens op een website voor botenspul naar; oil extractor </p><p>Daar kun je de klus wel mee klaren denk ik,</p><p>Suc6 Niels</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.