electrische fan, ja of nee

Lees meer
15-06-2007 21:22 #51162 door Adriaan Nagel
electrische fan, ja of nee is gemaakt door Adriaan Nagel
<p>beste Volvo-kenners,</p><p>ik overweeg een electrische fan te kopen. Het zou schelen in geluid en vermogen. Wie geeft mij advies? Welk type, waar en voor welke prijs?</p><p>Vast bedankt!</p><p>Adriaan Nagel</p><p> nagel232@planet.nl </p><p> </p>

122S
C70 Cabrio Soft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2007 11:06 #85605 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic electrische fan, ja of nee
<p>Vermogenwinst is volgens mij minimaal en amper merkbaar. Geluid snap ik al helemaal niet...?? Als je het echt wilt kun je het best op de sloop een oude fan van een BX halen. Die schijnt te passen in de Amazon (voorop gesteld dat je een Amazon hebt...).</p><p> </p><p>Succes!</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2007 17:08 #85604 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic electrische fan, ja of nee
<p>Adriaan,</p><p> </p><p>Ik heb een half jaartje met uitsluitend een elektrische fan rondgereden; de mechanische fan was verwijderd. In de radiateur is toen een temperatuur sensor geplaatst die de fan automatisch in en uit schakelde.</p><p>In theorie zou het bezineverbruik lager moeten liggen, echter ik heb dat niet vast kunnen stellen. Het geluidsniveau was inderdaad ietsjes lager (totdat de fan aanslaat, uiIteraard!!)</p><p>Uiteindelijk heb ik de mechanische fan weer teruggeplaatst, m.n. op zomerse dagen met de caravan was de koeling van alleen de elektrische fan net niet voldoende.
De fan die ik gemonteerd heb komt uit een 480</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ton van Schilt (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-06-2007 21:08 #85603 door Ton van Schilt (GAST)
Beantwoord door Ton van Schilt (GAST) in topic electrische fan, ja of nee
Ik rij in mijn amazon combi nu een tweetal maanden rond met alleen de elektrische ventilator.

Van minder brandstof (lpg) gebruik) merk ik niks. Lawaai valt ook wel mee Ipv de mechanische venti hoor je nu wat vaker de elektrische venti.

Ik trek geen caravan wel een klein bagage wagentje (soms) .

Ik had de elektrische evnti erop zitten toen ik de wagen kocht dus, ik heb eigenlijk als test de gele rakker er af gehaald maar nooit meer terug opgezet. Het bevalt me wel zo.

Groet Ton

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.