Het verdwijnen van koelvloeistof

  • Arnout Schop (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-06-2007 15:08 #51136 door Arnout Schop (GAST)
Het verdwijnen van koelvloeistof is gemaakt door Arnout Schop (GAST)
<p>Ik heb sinds een week een amazon uit 1964 gekocht in Lochem, naar huis gereden en het koelvloeistofpijl nageken, ik moest er 3 liter bij doen, vanmorgen weer gekontroleerd en moest er weer 3 kwart liter bijdoen. Ik kan geen lek ontdekken.
Weet iemand hoe dit kan?</p><p>Arnout.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2007 15:25 #85711 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic Het verdwijnen van koelvloeistof
<p>Allereerst gefeliciteerd met de aankoop. Jouw verhaal komt mij bekend voor. Ik had precies hetzelfde toen ik mijn Amazon kocht. Niet lang daarna gingen de waterpomp en de radiateur lek. Beter gezegd, die waren waarschijnlijk al lek. Heb je ook al eens naar een lek gezocht terwijl de motor draait? Het zou kunnen dat er ergens iets gaat lekken wanneer de koelvloeistof wordt rondgepompt.</p><p> </p><p>Lekke kachelkraan kan ook nog een oorzaak zijn. Kijk daarvoor eens onder de mat bij de bijrijderstoel. Als het daar nat is weet je genoeg. Andere oorzaak kan een lekke koppakking zijn. Al je olie erg licht van kleur is of de peilstok knetterd als je er een aansteker onderhoudt, moet je daar aan gaan denken. Dat laatste is natuurlijk het ergste.</p><p> </p><p>Succes!! En er zijn vast nog mensen hier met andere mogelijkheden / kennis...</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnout Schop (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-06-2007 15:57 #85710 door Arnout Schop (GAST)
Beantwoord door Arnout Schop (GAST) in topic Het verdwijnen van koelvloeistof
<p>Beste Bas,</p><p>Bedankt voor de snelle reaktie, ik ben gelijk gaan kijken en mijn aansteker meegenomen.
Het is gelukkig geen lekke koppakking en de bijrijdersplaats is ook gelukkig droog. Met Draaiende motor zie ik ook geen lekkage. Zou het niet zo kunnen zijn dat hij wanneer de motor goed warm is de koelvloeistof er via, ik denk het overdrukpijpje wat bij de vulopening van de radiator zit, er uit gooit i.v.m. overdruk?</p><p>Groet, Arnout
</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2007 16:26 #85709 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic Het verdwijnen van koelvloeistof
Ja, dat was ik inderdaad vergeten en is ook goed mogelijk. Maar ook daar kun je denk ik wel achterkomen. Gewoon de motor even laten draaien tot 'ie erg warm wordt. Of bij het overdrukpijpje wat talkpoeder/krijtstreepjes zetten en kijken of je na een rit ziet dat er koelvloeistof langs heeft gestroomd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnout Schop (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-06-2007 16:39 #85708 door Arnout Schop (GAST)
Beantwoord door Arnout Schop (GAST) in topic Het verdwijnen van koelvloeistof
Ik ben er zojuist achtergekomen dat er uitvoeringen zijn met een expansievat en types die dat niet hebben, ik heb er een die dat niet heeft. Wanneer je een expansievat hebt kunnen drukschommelingen worden opgevangen, hoe dat met mijn systeem wordt opgelost is mij een raadsel.
Mischien weet jij dit? Dat zou wel eens de oplossing van het probleem kunnen zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2007 16:52 #85707 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic Het verdwijnen van koelvloeistof
Hmm, nee. Maar zoek ook even op "koelvloeistof" op dit forum en je vindt zeer veel onderwerpen. Wellicht vind je daar wat je zoekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jos Klaassens (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
24-06-2007 20:34 #85706 door Jos Klaassens (GAST)
Beantwoord door Jos Klaassens (GAST) in topic Het verdwijnen van koelvloeistof
Bij mijn Amazon uit 1967, zonder expansievat, bleef ik altijd bijvullen. Tot aan de vulopening. Een ware grootverbruiker, dacht ik altijd.Totdat mijn garage mij, desgevraagd, eens vertelde dat het deel boven de lammellen en de vulopening hier eigenlijk het expansiedeel is wat er via het overloop pijpje weer vrolijk uitgegooid wordt...
Sindsdien vul ik altijd bij tot vlak boven de lammellen, wat bijna nooit meer nodig is nu <g>.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.