airco inbouwen in een een volvo 244 uit 1979

• Henry van der Wal
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2026 14:21 #1482235 door Henry van der Wal
airco inbouwen in een een volvo 244 uit 1979 is gemaakt door Henry van der Wal
beste mede volvo techneut. Ik ben in het bezit van een volvo 244 GL uit 1979 die geleverd is in Andorra. Inmiddels staat de auto  sinds een paar jaar in Nederland bij mij voor de deur. Deze Andoriaanse volvo heeft wel een CU kachel unit (met 3 knoppen op de middenconsole FlOOR DEF REC) die dus geschikt is voor een airco maar de airco is destijds niet meegeleverd. Ik vroeg mij af of ik een airco uit een latere 240 versie er zo 1 op 1 kan inhengelen of moet daar veel voor aangepast worden? kortom is het plug and play of  maatwerk of moet ik een op zoek naar een ouder type airco passend bij het bouwjaar? ik hoor het graag gr henry van der wal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Henk Platvoet
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-10-2026 18:36 #1482241 door Henk Platvoet
Beantwoord door Henk Platvoet in topic airco inbouwen in een een volvo 244 uit 1979
Dag Henry,
Het is plug en play , en heb in het verleden dit al enkele keren uitgevoerd, de kunst is om aan de onderdelen te komen die nog goed werken. Op de 240 tot 1984 zat de vierkant York pomp ( de meest betrouwbare) en daarna de ronde compressor die stiller is, Als je onderdelen koopt let erop dat alles van een auto komt, want voor losse onderdelen betaal je de hoofdprijs.  Vooral de poelie op de krukas is vaak verdwenen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.