airco inbouwen VOLVO POLAR 1993
- Koen Sollie
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
03-10-2026 10:55 - 03-10-2026 10:58 #1482197
door Koen Sollie
Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
Beantwoord door Koen Sollie in topic airco inbouwen VOLVO POLAR 1993
Hallo Cees,
Ik heb een paar foto's gemaakt (onze 245 uit 1982, B23A blok). Ik hoop dat ze een beetje duidelijk zijn. De compressor (geen idee wat het merk/type is) en de oliepomp van de stuurbekrachtiging zijn samen gemonteerd op een beugel die aan het motorblok bevestigd is.
Een foto vanaf de bovenkant: de oliepomp van de stuurbekrachtiging.
Twee foto's van de onderzijde: compressor en bevestigingsbeugel.
Ik weet niet of je Haynes hebt. Daar staat op blz 3.8 een schematische tekening van het systeem in de motorruimte. Het verschil met onze 245 is alleen dat de droger voorin rechts tussen het koplamphuis de radiateur geplaatst is.
Succes, ik hoop dat het je lukt. Een goed functionerende airco is heel prettig is deze zomer wel weer gebleken.
Groet, Koen
Ik heb een paar foto's gemaakt (onze 245 uit 1982, B23A blok). Ik hoop dat ze een beetje duidelijk zijn. De compressor (geen idee wat het merk/type is) en de oliepomp van de stuurbekrachtiging zijn samen gemonteerd op een beugel die aan het motorblok bevestigd is.
Een foto vanaf de bovenkant: de oliepomp van de stuurbekrachtiging.
Twee foto's van de onderzijde: compressor en bevestigingsbeugel.
Ik weet niet of je Haynes hebt. Daar staat op blz 3.8 een schematische tekening van het systeem in de motorruimte. Het verschil met onze 245 is alleen dat de droger voorin rechts tussen het koplamphuis de radiateur geplaatst is.
Succes, ik hoop dat het je lukt. Een goed functionerende airco is heel prettig is deze zomer wel weer gebleken.
Groet, Koen
Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
Laatst bewerkt 03-10-2026 10:58 door Koen Sollie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
03-10-2026 11:27 #1482198
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic airco inbouwen VOLVO POLAR 1993
Hier nog een verslag van het geklut met mijn airco pomp. Toen kwam ik erachter dat Volvo vele merken heeft gebruikt met 6, 7 en 8 cilinder pompen, en verschillende slangen en overdruk beveiligingen:
www.volvokv.nl/forum/v700-algemeen-techn...p-latere-940#1474195
Maar mijn ervaring was dat ze allemaal passen op de gewone normale 4 cilinder beugel.
Succes reinier
Maar mijn ervaring was dat ze allemaal passen op de gewone normale 4 cilinder beugel.
Succes reinier
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.