verwarming zijramen ama combi

Lees meer
10-01-2009 23:11 #49953 door René Minnebo
verwarming zijramen ama combi is gemaakt door René Minnebo
<p>Mijn combi is uitgerust met achterruit verwarming, ervan uitgaande dat deze het ook doet (auto is in restauratie dus nog niet geprobeerd) weet ik dat als het vochtig weer is de zijramen behoorlijk vol kan zitten met condens wat het zicht er niet beter op maakt. </p><p> </p><p>Nu heb ik is een ama combi gezien die met een electrische verwarming de boel droog hield. Het is een plat kunstof huis met een gloeispiraal en ik dacht ook een klein blowertje d'rin. Het geheel is ff groter dan een CD-tje dacht ik.</p><p> </p><p>Nu het volgende:</p><p>Wat kosten ze </p><p>Hoeveel stroom trekt zoiets (wil de bedrading alvast aanleggen)</p><p>Waar te halen</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-01-2009 23:55 #90953 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic verwarming zijramen ama combi
<p>Rene ,als je in de buurt van Dordrecht bent .. ik heb er nog wel een liggen.. </p><p>trekt ruim 12A (150W) en valt mij eigenlijk tegen..</p><p>Meen dat het iets van 10-15 euro koste bij de Halfords..</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2009 00:05 #90952 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic verwarming zijramen ama combi
<p>Dordrecht is niet een plek waar ik veel kom, eigenlijk nooit maar iig bedankt, dat ie niet goed werkt waar kan dit aan liggen denk je. Toch leg ik de bedrading maar evengoed kan geen kwaad en als het zo ver is dan haal ik er is &eacute;&eacute;ntje en probeer het gewoon, voor de prijs hoef ik het niet te laten.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2009 12:56 #90951 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic verwarming zijramen ama combi
<p>Eventueel zou je nog kunnen overwegen om opplak ruitenverwarming te gebruiken.</p><p>Is lastig aan te brengen, maar als de ruiten eruit zijn (wat ik in jouw geval aanneem), moet het wel goed gaan.</p><p>(Anders zit je tijdens het opplakken tegen het raam te ademen en pakt hij minder goed door de condens).</p><p>Zie ook dit oudere onderwerp: Achterruitverwarming </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2009 17:08 #90950 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic verwarming zijramen ama combi
<p>Lars, de ramen zitten er al in en zijn ook afgekit dus gaan er voorlopig niet uit, ik koop tzt is zo'n kleine verwarming en kijk wat het resultaat is. </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2009 17:41 #90949 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic verwarming zijramen ama combi
Hoi Rene, ik heb zon klein ventielatortje met element op mijn achterruit gericht (Amazon) en al vrij snel heb ik in het midden van het raam voldoende zicht ,de rest word door het verwarmde achterruit vanzelf schoon.Voor die 15 of 18 euro zeker de moeite waard om te proberen !Groetjes Jan Ps .denk toch wel dat er 12Amp stroom getrokken word.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2009 01:32 #90948 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic verwarming zijramen ama combi
<p>Om eerlijk te zijn ,ze worden verkocht als verwarming/ventilator voor in de auto.. 150W is niet genoeg om een auto te verwarmen ,maar misschien als je'm dicht genoeg op de achterruit richt het wel zal werken.</p><p>Ik vind (gebruikte hem in een sedan) er niet genoeg warmte afkomen (ding stond op de hoedenplank).</p><p>En in combinatie met een gelijkstroomdynamo (max 30A) en alle gebruikers aan niet echt ideaal.</p><p>Jan ,heb je die ventilator dan in het midden op zijn kop aan de hemel gemonteerd? of heb je'm op de lijst gezet?</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2009 05:32 #90947 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic verwarming zijramen ama combi
Ik heb hem in het midden van de hoedenplank ,direct achter de rugleuning ,schuin omhoog op het midden van het achterraam gericht Even een steuntje voor gemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2009 20:30 #90946 door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic verwarming zijramen ama combi
<p>Ik heb blokverwarming in mijn amazon, "even" de stekker erin en het blok is op temperatuur. Bij het wegrijden is de cabine dan ook zo warm en geen probleem met beslagen ramen. Ook tijdens de rit een dreihoekraampje op een kier doet wonderen.</p><p>Een achterruit verwarming blijft natuurlijk altijd fijn</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2009 21:20 #90945 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic verwarming zijramen ama combi
<p /><p> </p>Ik heb ook niet zo,n last van beslagen ramen met mijn combi de eerste tien minuten ofzo met 4personen. Achterruitverwarming wil ik er wel in maken is wel handig.<param name="movie" value="www.youtube.com/v/L9rptVFplpg&hl=nl&fs=1" />

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.